Bioluminiscencija je evoluirala pre 540 miliona godina, otkriva studija

Naučnici su otkrili da je bioluminiscencija, sposobnost organizama da proizvode sopstveni sjaj putem hemijskih reakcija, evoluirala kod klase korala zvane Octocorallia pre više od 540 miliona godina, tokom perioda kambriske ere. Ovo otkriće sugeriše da je bioluminiscencija mnogo starija nego što se pretpostavljalo, pružajući uvid u evoluciju ove fascinantne sposobnosti.

Octocorallia korali, koji se odlikuju osmostrukom simetrijom svojih polipa, poznati su po tome što su neki od najstarijih organizama na planeti. Neki od njih imaju sposobnost bioluminiscencije, što ih čini idealnim kandidatima za proučavanje porekla ove osobine.

Korišćenjem detaljnog porodičnog stabla oktokorala, istraživači su identifikovali bioluminiscentne vrste i pratili njihovu evoluciju. Analize su pokazale da je bioluminiscencija evoluirala kod zajedničkog pretka svih oktokorala pre više od 540 miliona godina.

Ovo otkriće baca novo svetlo na razumevanje bioluminiscencije i njenih evolutivnih puteva. Istraživanje takođe postavlja nova pitanja, uključujući razloge zašto je bioluminiscencija prisutna samo kod nekih vrsta oktokorala i kako su neki organizmi izgubili tu sposobnost tokom vremena.

Ova nova saznanja mogla bi nam pomoći da bolje razumemo interakcije između organizama u drevnim okeanima i kako su evoluirale ključne osobine koje ih čine jedinstvenima.