Studija naglašava uticaj aldehida na oštećenje DNK i starenje

Tim istraživača sa Univerziteta Nagoja u Japanu otkrio je da su aldehidi metabolički nusproizvodi povezani sa preranim starenjem. Objavljeni u Nature Cell Biologi, njihovi nalazi otkrivaju uvid u bolesti preranog starenja i potencijalne strategije za borbu protiv starenja kod zdravih osoba, kao što je kontrola izloženosti supstancama koje izazivaju aldehide, uključujući alkohol, zagađenje i dim.

Aldehidi mogu naštetiti ljudskom zdravlju. Međutim, nalazi grupe sugerišu da ovi štetni efekti takođe uključuju starenje. Tim koji je napravio ovo otkriće uključivao je Jasujoši Oka, Juku Nakazava, Majuko Šimadu i Tomu Ogija sa Univerziteta Nagoja.

„Oštećenje DNK je povezano sa fenotipovima starenja“, rekao je Oka. „Međutim, po prvi put predlažemo vezu između oštećenja DNK dobijenog aldehidom i preranog starenja.“

Istraživači su pretpostavili da može postojati veza između aldehida i starenja, jer osobe sa poremećajima preranog starenja, poput AMeD sindroma, pokazuju neadekvatnu aktivnost enzima kao što je ALDH2, koji razgrađuju aldehide.

Za zdrave osobe, ALDH2 je takođe važan u našem odgovoru na alkohol. Kada osoba pije vino ili pivo, jetra metaboliše alkohol u aldehide tako da se može eliminisati iz tela. Aktivnost ALDH2 je važna za pretvaranje aldehida u netoksičnu supstancu.

Aldehidi su štetni jer su veoma reaktivni sa DNK i proteinima. U telu, oni formiraju unakrsne veze DNK-proteina (DPC) koje blokiraju važne enzime u tipičnim procesima proliferacije i održavanja ćelija, uzrokujući kvar ovih procesa i starenje pacijenta.

Fokusirajući se na DPC uzrokovane aldehidom, naučnici su koristili metodu nazvanu DPC-sek da bi istražili vezu između akumulacije aldehida i oštećenja DNK kod pacijenata sa preranim starenjem. U nizu eksperimenata, istraživači su otkrili da su TCR kompleks, VCP/p97 i proteazom uključeni u uklanjanje DPC-a izazvanih formaldehidom u aktivno transkribovanim regionima. Ovo je potvrđeno modelom miša kome nedostaju procesi uklanjanja aldehida i TCR put koji je pokazao lošije simptome AMeD sindroma.

Ovi procesi su važni jer su povezani sa uklanjanjem aldehida. Ovo ukazuje na vezu između bolesti preranog starenja i akumulacije aldehida.

Profesor Ogi se nada u vezi sa implikacijama njihovih nalaza, navodeći: „Rasjašnjavajući mehanizam kojim se oštećenja DNK brzo leče, otkrili smo deo uzroka genetskog prevremenog starenja.

„Naše istraživanje otvara nove puteve za razumevanje osnovnih mehanizama bolesti preranog starenja i nudi potencijalne mete za terapijsku intervenciju“, rekao je Oka. „Rasjašnjavajući ulogu aldehida u oštećenju DNK i starenju, mi utiremo put budućim studijama koje imaju za cilj razvoj novih tretmana i intervencija.“

On je nastavio: „Razvoj terapeutskih lekova nije napredovao jer nismo u potpunosti razumeli uzroke AMeD sindroma i Cockaineovog sindroma. Ova studija sugeriše da je patološko stanje pacijenta povezano sa DPC dobijenim iz aldehida koji se stvaraju u ćelijama. Ovi rezultati se očekuju da pomogne u potrazi za jedinjenjima koja uklanjaju aldehide, pomažući tako u formulaciji kandidata za terapeutske lekove.“

Ovo istraživanje ima implikacije koje se protežu izvan genetskih bolesti, jer njihova otkrića sugerišu da oštećenje DNK izazvano aldehidom može igrati ulogu u procesu starenja i kod zdravih osoba. Određivanjem aldehida kao supstanci koje doprinose starenju, ova studija baca svetlo na zamršenu vezu između faktora životne sredine i ćelijskog starenja. Ovo može imati značajne implikacije na ljudsko zdravlje i životni vek.