Naučnici su pronašli najstarije poznato groblje na svetu u Africi

Naučnici su u Južnoj Africi otkrili najstarije poznato groblje na svetu koje sadrži ostatke vrste sa malim mozgom za koju se ranije verovalo da nije sposobna da pokaže složeno ponašanje.

Istraživači predvođeni američkim paleoantropologom Lijem Bergerom objavili su otkriće u ponedeljak, tvrdeći da su pripadnici drevne ljudske vrste poznate kao Homo naledi sahranili svoje mrtve i ugravirane simbole na zidovima grobnica. Ovo predstavlja „najraniji dokaz višestrukih sahranjivanja i pogrebnih radnji“ koji su prethodili sahrani od strane „Homo sapiensa najmanje 100.000 godina“, rekli su naučnici u preprintu dva istraživačka rada dostupna na bioRkiv-u.

Skeletni ostaci Homo naledija, koji je imao mozak oko jedne trećine veličine mozga modernih ljudi i koji su poznati po svojoj sposobnosti da se penju na drveće, otkriveni su u podzemnom pećinskom sistemu koji se nalazi na oko 30 metara (100 stopa) unutar Kolevke čovečanstva. – cenjena Uneska svetska baština koja se nalazi oko 25 milja severozapadno od Johanesburga. Za uzorke se kaže da su datirani između 335.000 i 241.000 godina, što ih čini najranijim poznatim sahranama za najmanje 100.000 godina.

Bergerov tim je prvobitno otkrio Homo naledi 2015. godine, što je povećalo mogućnost namernog sahranjivanja zbog lokacije i netaknutosti fragmenata kostiju duboko unutar pećinskog sistema. Skeptici su predlagali alternativna objašnjenja kao što su taloženje vode ili učešće modernih ljudi.

Međutim, naknadna otkrića koja je tim napravio 2017. pružila su dodatne dokaze koji podržavaju namerne sahrane. Ova otkrića uključuju plitke jame koje sadrže fragmente kostiju koje je potencijalno iskopao Homo naledi i varijacije u materijalu za punjenje unutar jama, pored apstraktnih oblika i obrazaca urezanih u zidove pećine u blizini sahrana, što sugeriše kognitivni korak u ljudskoj evoluciji.

Nalazi, prema istraživačima, dovode u pitanje uverenje da je takvo ponašanje bilo jedinstveno za neandertalce i modernog Homo sapiensa i dodatno postavlja pitanja o odnosu između Homo naledija i savremenih ljudskih bića.