Proizvodnja vodonika direktno iz neobrađene morske vode

Tim inženjera i naučnika za materijale iz Kine, Australije i SAD razvio je proces za korišćenje morske vode za proizvodnju vodonika bez prethodnog tretmana vode. U svom radu objavljenom u časopisu Nature Energy, grupa opisuje svoj novi proces i koliko je dobro funkcionisao u poređenju sa drugim procesima koji uključuju prethodno tretiranu vodu.

Kako klimatske promene napreduju, naučnici širom sveta nastavljaju da traže zamene za fosilna goriva. Jedna obećavajuća zamena je vodonik, koji ne proizvodi gasove staklene bašte kada se sagoreva. Veliki deo njegovog obećanja je zbog činjenice da se voda koristi kao osnovni proizvod, kojeg ima u izobilju u svetskim okeanima. Ali proizvodnja vodonika obično je skupa.

Primarni način za ovaj proces je elektroliza, u kojoj se električna energija koristi za razbijanje vodonika i kiseonika koji čine molekule vode. Jedan od razloga zašto je proces skup je potreba za čistom vodom, što može uključivati dejonizaciju i desalinizaciju, kao i dodavanje materijala kao što su alkalije. U ovom novom naporu, istraživački tim je pronašao način da izvrši elektrolizu neobrađene morske vode na način za koji tvrde da je jeftin.

Proizvodnja vodonika putem elektrolize takođe zahteva upotrebu katalizatora, što nažalost uglavnom uključuje upotrebu retkih plemenitih metala, što povećava cenu proizvodnje. U ovom novom naporu, istraživači su koristili katalizator koji nije od plemenitih metala – prelazni metal obložen slojem hrom-oksida. I umesto da tretira morsku vodu, tim ju je jednostavno filtrirao kako bi uklonio mikroorganizme i čvrste materije.

Istraživači su otkrili da je proces po performansama blizak trenutnim sistemima koji zahtevaju predtretman vode i skupih katalizatora – a takođe je bio skoro 100% efikasan. Oni priznaju da je potrebno više rada kako bi se osiguralo da ne dođe do neželjenih reakcija tokom dužeg vremenskog perioda. Takođe će morati da testiraju koliko dobro se njihov proces prilagođava većim sistemima i da osiguraju da nema skrivenih troškova.