Istraživanje pokazuje vezu između broja dece i kraćeg životnog veka

Istraživanje pokazuje vezu između broja dece i kraćeg životnog veka

Nedavna studija sa Univerziteta u Helsinkiju otkriva da rađanje više dece ili odsustvo dece može skratiti životni vek. Istraživači ističu da ovi nalazi nisu individualni zdravstveni saveti, već populaciona asocijacija u skladu sa teorijama evolucione biolog

Studija sugeriše da je rađanje više dece ili odsustvo dece povezano sa bržim biološkim starenjem. Biologinja Mikaela Hukkanen ističe da organizmi imaju ograničene resurse, kao što su vreme i energija. Kada se velika količina energije uloži u reprodukciju, manje ostaje za održavanje tela, što može smanjiti životni vek.

Prethodna istraživanja su pokazala da veći broj dece može biti povezan sa nižim bogatstvom kasnije u životu, ali su se većina tih studija fokusirala na samo jedan ili dva faktora. Istraživači su u ovoj studiji analizirali podatke o 14.836 žena bliznakinja kako bi minimizovali uticaj genetskih faktora.

Učesnice su podeljene u sedam grupa prema broju živorođene dece i vremenu rađanja. Statistički, pojedinci koji nisu imali decu ili su bili u grupi sa prosekom od 6,8 dece imali su veći rizik od biološkog starenja i smrtnosti.

Žene koje su rađale rano u životu takođe su pokazale brže biološko starenje, ali je razlika nestala kada su uzeti u obzir drugi faktori, kao što su konzumacija alkohola i indeks telesne mase. Rezultati za žene bez dece i one sa velikim brojem dece ostali su značajni čak i nakon uzimanja u obzir drugih faktora.

Najniži markeri biološkog starenja zabeleženi su kod žena sa prosečnim brojem dece, oko dva do tri, koje su trudnoću imale između 24. i 38. godine. Teorija o rasipnom somu ne objašnjava zašto odsustvo dece dovodi do lošijih rezultata, a istraživači sugerišu da neizmerene varijable, poput postojećih zdravstvenih stanja, mogu uticati na rađanje i zdravlje kasnije u životu.