Studija o dinosaurusima osporava Bergmanovo pravilo

Kada ubacite dinosauruse u mešavinu, ponekad otkrijete da pravila jednostavno nema.

Nova studija koju su predvodili naučnici sa Univerziteta Aljaske Ferbanks i Univerziteta u Readingu dovodi u pitanje Bergmanovo pravilo, naučni princip iz 1800-ih koji kaže da su životinje u hladnijim klimatskim uslovima veće od bliskih rođaka koji žive u toplijim klimama.

Fosilni zapisi pokazuju drugačije.

„Naša studija pokazuje da se evolucija različitih veličina tela kod dinosaurusa i sisara ne može svesti na jednostavno funkciju geografske širine ili temperature“, rekla je Lauren Vilson, diplomirani student UAF-a i vodeći autor rada objavljenog danas u časopisu Nature. Komunikacije . „Otkrili smo da je Bergmanovo pravilo primenjivo samo na podskup homeotermnih životinja (one koje održavaju stabilnu telesnu temperaturu), i to samo kada uzmete u obzir temperaturu, ignorišući sve druge klimatske varijable. Ovo sugeriše da je Bergmanovo ‘pravilo’ zaista izuzetak nego pravilo.“

Studija je započela kao jednostavno pitanje o kojem je Vilsonova razgovarala sa svojim savetnikom za dodiplomske studije: Da li se Bergmanovo pravilo primenjuje na dinosauruse?

Nakon procene stotina tačaka podataka prikupljenih iz fosilnog zapisa, činilo se da je odgovor čvrsto „ne“.

Skup podataka je uključivao najsevernije dinosauruse poznate naučnicima, one u formaciji Prince Creek na Aljasci. Doživeli su niske temperature i snežne padavine. Uprkos tome, istraživači nisu pronašli značajno povećanje veličine tela nijednog od arktičkih dinosaurusa.

Zatim su istraživači pokušali istu procenu sa savremenim sisarima i pticama, potomcima praistorijskih sisara i dinosaurusa. Rezultati su uglavnom bili isti: Latitude nije bio prediktor veličine tela kod savremenih vrsta ptica i sisara. Postojala je mala veza između veličine tela modernih ptica i temperature, ali isti nije bio slučaj sa praistorijskim pticama.

Istraživači kažu da je studija dobar primer kako naučnici mogu i treba da koriste fosilne zapise za testiranje savremenih naučnih pravila i hipoteza.

„Fosilni zapis pruža prozor u potpuno različite ekosisteme i klimatske uslove, omogućavajući nam da procenimo primenljivost ovih ekoloških pravila na potpuno nov način“, rekao je Džejkob Gardner, postdoktorski istraživač na Univerzitetu u Readingu i drugi glavni autor knjige. papir.

Naučna pravila bi trebalo da se primenjuju na fosilne organizme na isti način kao i na moderne organizme, rekao je Pat Drukenmiler, direktor Muzeja severa Univerziteta Aljaske i jedan od koautora rada.

„Ne možete razumeti moderne ekosisteme ako ignorišete njihove evolucione korene“, rekao je on. „Morate pogledati u prošlost da biste razumeli kako su stvari postale ono što jesu danas.“