Otkriće nove životinjske parazitske vrste u poljima pirinča

Detaljna istraga dovela je do otkrića nove vrste parazitskog euglenida pronađenog u ostrakodima i drugim stvorenjima koja žive u poljima pirinča. Ovaj euglenid je pretrpeo sekundarni gubitak svoje fotosintetske sposobnosti. Stopa infekcije ovim parazitom među životinjama u pirinčanim poljima je izuzetno visoka i veruje se da ovaj parazit može duboko da utiče na ekosistem ovih pirinčanih polja.

Euglenidi su poznati po svojim raznovrsnim metodama ishrane, uključujući fotosintezu, bakterijsku grabežljivost, a u nekim slučajevima i životinjski parazitizam. Međutim, dokumentacija parazitskih euglenida je oskudna i zastarela, bez pouzdanih informacija o njihovoj ekologiji ili taksonomiji.

U studiji, objavljenoj u Protistu, istraživači su otkrili flagelate unutar četiri životinjske vrste — uključujući ostrakode i rabdocoele — sakupljene sa pirinčanog polja u blizini Univerziteta Cukuba. Ove životinje, koje su imale flagelate u svojim telima, umrle su u roku od nekoliko dana, što ukazuje da je flagelat parazit. Ovaj flagelat je pokazao aktivni metabolizam bez flagela unutar tela domaćina. Međutim, po izlasku iz domaćina, produžila je flagele i počela da pliva. Koristeći elektronsku mikroskopiju i druge tehnike, tim je ispitao morfologiju ovog flagelata i utvrdio da pokazuje karakteristike euglenida.

Pored toga, poređenja DNK između flagelata izolovanih iz sve četiri životinjske vrste potvrdila su da pripadaju istoj vrsti. Filogenetska analiza je takođe otkrila da je ovaj flagelat deo fotosintetske grupe euglenida, što sugeriše da je flagelat tokom evolucije izgubio svoju fotosintetičku sposobnost da postane životinjski parazit. Upoređujući ovo sa drugim prethodno prijavljenim parazitskim flagelatima euglenida, istraživači su zaključili da je otkriće nova vrsta. Nazvali su ga Euglenaformis parasitica (japanski naziv: Tsukuba-iadori-midorimushi).