Nova strategija NASA-e predviđa održivu budućnost za svemirske operacije

Kako bi se pozabavila brzom promenom svemirskog operativnog okruženja i obezbedila njegovo očuvanje za generacije koje dolaze, NASA je objavila prvi deo svoje integrisane strategije održivosti svemira, u utorak, unapređujući ulogu agencije kao globalnog lidera po ovom ključnom pitanju.

„Objavljivanje ove strategije označava istinski napredak NASA-e u pogledu održivosti svemira“, rekla je zamenica administratora NASA-e Pam Melroj. „Svemir je zauzet—i samo postaje sve zauzetiji. Ako želimo da budemo sigurni da su kritični delovi svemira sačuvani kako bi naša deca i unuci mogli da nastave da ih koriste za dobrobit čovečanstva, sada je vreme za akciju. NASA pravi sigurni da usklađujemo naše resurse da podržimo održivu aktivnost za nas i za sve.“

Decenijama je NASA služila kao proaktivni lider za odgovorne i održive operacije u svemiru. Entiteti širom agencije razvijaju najbolje prakse, analitičke alate i tehnologije koje široko usvajaju operateri širom sveta. Nova strategija nastoji da integriše te napore kroz pristup čitave agencije – omogućavajući NASA-i da fokusira svoje resurse na najhitnija pitanja. Da bi olakšala tu integraciju, NASA će imenovati novog direktora za svemirsku održivost koji će koordinirati aktivnosti širom agencije.

Ključni aspekti našeg pristupa uključuju pružanje globalnog liderstva u održivosti svemira, podržavanje ravnopravnog pristupa svemiru i osiguravanje da NASA-ine misije i operacije poboljšavaju održivost svemira.

Svemirska okruženja trenutno doživljavaju brzu pojavu komercijalnih mogućnosti, mnoge od njih podržava NASA. Ove mogućnosti uključuju povećanu satelitsku aktivnost u niskoj orbiti Zemlje i planove za korišćenje satelitskih konstelacija, autonomnih svemirskih letelica i komercijalnih svemirskih destinacija. Međutim, ova povećana aktivnost takođe je stvorila izazove, kao što je radno okruženje prepuno svemirskih letelica i sve veće količine otpada. Razumevanje rizika i koristi povezanih sa ovim rastom je ključno za održivost svemira.

Razvijena pod vođstvom savetodavnog odbora među agencijama, strategija održivosti svemira fokusira se na napredak koji NASA može da napravi u merenju i proceni održivosti svemira u Zemljinoj orbiti, identifikujući isplative načine za postizanje ciljeva održivosti, podstičući usvajanje održivih praksi kroz tehnologiju i razvoj politike, i povećanje napora za deljenje i primanje informacija sa ostatkom globalne svemirske zajednice.

NASA-in pristup održivosti svemira prepoznaje četiri operativna domena: Zemlju, Zemljinu orbitu, orbitalno područje u blizini i oko Meseca poznato kao cislunarni prostor i duboki svemir, uključujući druga nebeska tela. Prvi tom strategije fokusira se na održivost u Zemljinoj orbiti. NASA planira da proizvede dodatne količine fokusirajući se na druge domene.