Nova studija otkriva uloge majčinih i fetalnih gena u rastu mozga beba

Studija vođena istraživačem CHU Sainte-Justine i profesorom medicine na Univerzitetu u Montrealu, Tomasom Pausom, donosi važne uvide u rast moždane kore kod beba. Objavljena u časopisu Nature Communications, ova istraživanja pokazuju da genetske varijante povezane sa većom porođajnom težinom takođe imaju uticaj na rast cerebralnog korteksa.

Analizirajući podatke hiljada odraslih osoba iz UK Biobank, istraživači su otkrili da su genetske varijante koje su povezane sa porođajnom težinom takođe povezane sa veličinom korteksa. Učestvujući geni mogu biti različiti kod majke i nerođene bebe, a njihov značaj može varirati u zavisnosti od faktora kao što su ishrana i okruženje tokom trudnoće.

Posebno su zanimljivi rezultati za decu koja su bila izložena ratnoj gladi tokom određenih perioda. U ovim slučajevima, geni koji se bore protiv negativnih efekata ograničenja u ishrani igraju ključnu ulogu u rastu mozga beba.

Ova studija naglašava važnost razumevanja genetskih faktora koji utiču na razvoj mozga kod beba, posebno onih sa niskom porođajnom težinom. Nadamo se da će ovi nalazi pomoći u razvoju strategija podrške optimalnom razvoju mozga kod ovih beba, kako bi im se pružila najbolja moguća nega i podrška u ranoj životnoj dobi.