Studija otkriva da antimikrobna svojstva soka od paradajza mogu ubiti salmonelu

Sok od paradajza može da ubije salmonelu tifi i druge bakterije koje mogu da naškode zdravlju digestivnog i urinarnog trakta ljudi, prema istraživanju objavljenom u Microbiology Spectrum. S. Tiphi je smrtonosni patogen specifičan za ljude koji izaziva tifusnu groznicu.

„Naš glavni cilj u ovoj studiji bio je da otkrijemo da li paradajz i sok od paradajza mogu da ubiju enterične patogene, uključujući S. Tiphi, i ako mogu, koje kvalitete imaju zbog kojih rade“, rekao je glavni istraživač studije dr Jeongmin Song, vanredni profesor, Odsek za mikrobiologiju i imunologiju, Univerzitet Kornel.

Prvo, istraživači su, u laboratorijskim eksperimentima, proverili da li sok od paradajza zaista ubija Salmonella Tiphi. Kada su to utvrdili, tim je pogledao genom paradajza kako bi pronašao antimikrobne peptide koji su uključeni. Antimikrobni peptidi su veoma mali proteini koji oštećuju bakterijsku membranu.

Istraživači su odabrali četiri moguća antimikrobna peptida i testirali koliko dobro deluju protiv S. Tiphi. Ovo im je pomoglo da pronađu dva antimikrobna peptida efikasna protiv S. Tiphi.

Istraživački tim je sproveo više testova na varijantama S. Tiphi koje se pojavljuju na mestima gde je bolest uobičajena. Takođe su uradili kompjutersku studiju kako bi saznali više o tome kako antibakterijski peptidi ubijaju S. Tiphi i druge enterične patogene. Na kraju, pogledali su koliko dobro sok od paradajza deluje protiv drugih enteričnih patogena koji mogu da naškode zdravlju digestivnog i urinarnog trakta ljudi.

Najznačajnije otkriće je da je sok od paradajza efikasan u eliminisanju S. Tiphi, njegovih hipervirulentnih varijanti i drugih bakterija koje mogu da naškode zdravlju digestivnog i urinarnog trakta ljudi. Konkretno, dva antimikrobna peptida mogu eliminisati ove patogene oštećenjem bakterijske membrane, zaštitnog sloja koji okružuje patogen.

„Naše istraživanje pokazuje da paradajz i sok od paradajza mogu da se otarase crevnih bakterija poput salmonele“, rekao je Song.

Istraživači su rekli da se nadaju da će šira javnost, posebno deca i tinejdžeri, saznati za rezultate studije, želeti da jedu i piju više paradajza, kao i drugog voća i povrća, jer potrošačima pružaju prirodne antibakterijske prednosti.