Potraga za terapijom multiple skleroze iz novog pravca

Neuronaučnici sa Univerziteta Virdžinija otkrili su potencijalni način da poremete hroničnu upalu odgovornu za multiplu sklerozu.

Nova studija UVA identifikuje vitalni doprinos hiperaktivnom autoimunom odgovoru i neuroinflamaciji koji su obeležja MS. Blokiranje ovog ključa u istraživačkom modelu MS ublažilo je upalu, dajući istraživačima glavni cilj u razvoju novih tretmana za multiplu sklerozu i druge autoimune bolesti.

Istraživanje su sproveli Andrea Merčak, doktorant neuronauka, i njene kolege u laboratoriji Albana Gaultier-a sa Odeljenja za neuronauku Medicinskog fakulteta Univerziteta Virdžinije i njegovog Centra za imunologiju mozga i gliju, ili BIG.

„Prilazimo potrazi za terapijom multiple skleroze iz novog pravca“, rekao je Merčak. „Modulirajući mikrobiom [kolekciju mikroorganizama koji prirodno žive u nama], mi ulazimo u razumevanje kako imuni odgovor može završiti van kontrole u ​​autoimunosti. Možemo koristiti ove informacije da pronađemo rane intervencije.“

Multipla skleroza pogađa skoro milion Amerikanaca. Simptomi mogu uključivati grčeve mišića, ukočenost, slabost, otežano kretanje, depresiju, bol i još mnogo toga. Ne postoji lek. Umesto toga, tretmani se fokusiraju na pomaganje pacijentima da upravljaju simptomima, kontrolišu napade i usporavaju napredovanje bolesti.

Naučnici su se borili da razumeju uzroke MS, ali nedavna istraživanja sugerišu važnu ulogu za crevni mikrobiom. Nova otkrića UVA-e to potkrepljuju, utvrđujući da kontrolor imunološkog sistema koji se nalazi u „barijernim tkivima“ kao što je crevo igra vitalnu ulogu u bolesti. Ovaj regulator može reprogramirati mikrobiom creva da bi promovisao štetnu, hroničnu upalu, otkrili su istraživači.

Gaultier i njegovi saradnici blokirali su aktivnost regulatora, nazvanog „aril ugljovodonični receptor“ u imunim ćelijama zvanim T ćelije, što je dovelo do dramatičnog efekta na proizvodnju žučnih kiselina i drugih metabolita u mikrobiomima laboratorijskih miševa. Kada je ovaj receptor van funkcije, zapaljenje se smanjilo i miševi su se oporavili.

Nalazi sugerišu da bi lekari jednog dana mogli da zauzmu sličan pristup kako bi prekinuli štetnu upalu kod ljudi sa MS. Međutim, za to će biti potrebno mnogo više istraživanja. Naučnici će trebati bolje razumevanje interakcija između imunog sistema i mikrobioma, kažu istraživači UVA.

Ipak, novo istraživanje UVA postavlja važnu osnovu za buduće napore na ciljanju mikrobioma kako bi se smanjila upala odgovorna za multiplu sklerozu i druge autoimune bolesti.

„Zbog složenosti crevne flore, probiotike je teško klinički koristiti. Ovaj receptor se lako može ciljati lekovima, tako da smo možda pronašli pouzdaniji put za promovisanje zdravog crevnog mikrobioma“, rekao je Merčak. „Na kraju, fino podešavanje imunološkog odgovora pomoću mikrobioma moglo bi spasiti pacijente od suočavanja sa oštrim sporednim efektima imunosupresivnih lekova.“

Gaultier i njegovi saradnici objavili su svoje nalaze u naučnom časopisu PLOS Biology.