Istraživači otkrivaju novu autoinflamatornu bolest

Naučnici su identifikovali autoinflamatornu bolest uzrokovanu mutacijama LIN gena, važnog regulatora imunoloških odgovora u zdravlju i bolesti. Nazvana vaskulopatija i fibroza jetre povezana sa Lin kinazom (LAVLI), identifikacija baca svetlo na to kako geni povezani sa određenim bolestima mogu potencijalno biti mete za lečenje prenamenom postojećih lekova.

Istraživanje, objavljeno u časopisu Nature Communications, vodile su dr Adriana A. de Hesus, doktor nauka i Raphaela Goldbach-Manski, MD, M.H.S. Odeljenja za translacione autoinflamatorne bolesti Laboratorije za kliničku imunologiju i mikrobiologiju u Nacionalnom institutu za alergije i infektivne bolesti (NIAID), deo Nacionalnog instituta za zdravlje.

LAVLI je prvi put otkriven kod pedijatrijskog pacijenta genetskim testiranjem, koje je otkrilo mutaciju u LIN, genu koji kodira protein Lin kinaze. Kasnije je otkriveno da dva dodatna, nepovezana pedijatrijska pacijenta imaju još dve mutacije u istom genu. Sva tri pacijenta razvila su bolesti povezane sa LIN genetskom mutacijom ubrzo nakon rođenja.

Dva pacijenta su razvila fibrozu jetre — prekomerne količine ožiljnog tkiva uzrokovane upalom i ponovljenim oštećenjem jetre — u prvoj godini života. Sva tri pacijenta su imala perinatalni početak neutrofilnog kožnog vaskulitisa malih krvnih sudova. Ovo je imunološki poremećaj koji karakteriše upala velikog broja neutrofila – belih krvnih zrnaca imunog sistema – koji mogu oštetiti male krvne sudove.

Studija je otkrila da je Lin kinaza uvek bila aktivna i nije mogla da se isključi kod tri pacijenta sa LIN mutacijom, što je povećalo migraciju neutrofila, promenilo inflamatorne signale i aktiviralo ćelije jetre koje izazivaju ožiljke i fibrozu. Rezultati ove studije sugerišu da Lin kinaza može biti potencijalna terapijska meta za lekove koji leče oblike nesindromskog vaskulitisa malih krvnih sudova i druge vrste fibroze jetre izazvane upalom.