Studija otkriva ključnu vezu između gena i neuralnih defekata kod ljudi

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Naučni bilten donosi ključne uvide u genetske uzroke neuralnih defekata (NTD) kod ljudi, ističući važnost gena HSPG2 u ovom procesu. Ovo istraživanje, koje su vodili profesori Hongian Vang, Jinsong Li i Iunping Lei, identifikovalo je retke mutacije HSPG2 kod pacijenata sa NTD-om, što ukazuje na potencijalne uzroke i terapeutske metode za ove poremećaje.

NTD su druga najčešća kongenitalna malformacija kod ljudi, utičući na razvoj centralnog nervnog sistema i predstavljajući značajan zdravstveni izazov. Međutim, otkrivanje patogenih mutacija za NTD ostaje izazov, posebno zbog retkih varijanti unutar gena povezanih sa ovim poremećajima.

U studiji su istraživači identifikovali 34 retke heterozigotne mutacije HSPG2 u pacijenata sa NTD, što je značajno više u poređenju sa kontrolnom grupom. HSPG2, koji kodira matriksni protein Perlecan, izdvojio se kao ključni gen među 300 analiziranih gena povezanih sa NTD.

Koristeći tehnologiju polukloniranja zasnovanu na matičnim ćelijama sličnim spermi, istraživači su generisali mišje modele sa tačkastim mutacijama HSPG2 kako bi razumeli ulogu ovog gena u razvoju NTD-a. Analiza fenotipa kod ovih miševa otkrila je da su patogene mutacije koncentrisane unutar domena V Perlecana, što je omogućilo bolje razumevanje uloge endorepelina, sekretornog peptida iz HSPG2, u neuroepitelijalnim ćelijama.

Otkriće da interakcija endorepelina sa membranskim proteinom Neureksinom stimuliše povišeni nivo autofagije i inhibira diferencijaciju neuronskih matičnih ćelija naglašava ključnu ulogu ovog mehanizma u održavanju razvoja neuralnih cevi.

Ovi rezultati ne samo da razotkrivaju važnost gena HSPG2 u razvoju NTD-a, već takođe nude moguće terapeutske strategije za prevenciju ovih poremećaja. Rani inhibitori diferencijacije neuralnih matičnih ćelija mogli bi se koristiti kao potencijalni terapeutski agensi za sprečavanje NTD-a koji su rezultat mutacija HSPG2 ili poremećene funkcije endorepelina.

Ova studija predstavlja važan korak ka razumevanju složenih genetskih uzroka NTD-a i otvara put ka razvoju ciljanih terapija za ove poremećaje.