Veličina i struktura jata utiču na reproduktivni uspeh flamingosa

Skupljanje flamingosa u grupama od 50 ili više može biti jedan od ključeva za podsticanje uspešne reprodukcije, prema studiji objavljenoj ovog meseca u Zoo Biologi. Istraživači su koristili globalne podatke koje dele zoološki vrtovi i akvarijumi za proučavanje reproduktivnog uspeha i faktora kao što su klima, broj jata i jednak odnos polova kod četiri vrste flaminga u 540 ek situ populacija širom sveta. Zoološki vrtovi i akvarijumi prikupljaju podatke o grupama flamingosa koristeći Sistem za upravljanje zoološkim informacijama (ZIMS) koji obezbeđuje neprofitna organizacija Species360.

Dokument otvorenog pristupa razmatra strategije za podsticanje reproduktivnog uspeha u ek situ populacijama flamingosa, ili flaminga koji žive u zoološkim ustanovama kao što su skloništa za divlje životinje, zoološki vrtovi i akvarijumi. Menadžeri populacije u nacionalnim i regionalnim udruženjima zooloških vrtova i akvarijuma, kao i drugim organizacijama, mogu koristiti ove informacije da daju smernice za zaštitu i održavanje populacije flaminga.

Konzervaciona naučna alijansa (CSA) i analitičari podataka sa Univerziteta Južne Danske i naučnici za upravljanje stanovništvom sarađivali su sa vodećim istraživačem dr Endrjuom Munijem, službenikom za očuvanje i istraživanje u Dablinskom zoološkom vrtu, i bivšim doktorom nauka. student CSA, koji je diplomirao na Triniti koledžu u Dablinu, da završi studij.

Primenjujući savremenu analitiku na podatke ZIMS-a, tim je otkrio da, da bi se podstakla reprodukcija i održale populacije, jata flaminga ek situ treba da budu velika od 50 do 100 jedinki i da se sastoje od ravnomernog odnosa polova. Pored toga, dodavanje novih jedinki u jato ponekad može naizgled začiniti stvari i povećati reproduktivni uspeh, dok klimatske varijable igraju ograničenu ulogu.

Dr Johanna Stark, koautor studije i istraživač sa Univerziteta Južne Danske i Species360 Conservation Science Alliance, rekla je: „Podaci visokog kvaliteta koje su prikupili članovi Species360 širom sveta od ključne su važnosti za poboljšanje našeg razumevanja šta je potrebno životinjama pod ljudskom brigom. Species360 Conservation Science Alliance, cilj nam je da transformišemo ZIMS podatke u preporuke iz stvarnog sveta radeći u bliskoj saradnji sa istraživačima i stručnjacima za vrste.Ova studija je odličan primer tako uspešne saradnje koja bi mogla da dovede do održivijeg upravljanja populacijom i poboljšanja globalne zaštite napori za flamingosu.“

Vodeći istraživač dr Endrju Muni kaže: „Koristili smo trenutne i istorijske zoološke zapise iz institucija članica Species360 da bismo istražili kako veličina i struktura jata utiču na reproduktivni uspeh kod flamingosa u zatočeništvu. Kombinovali smo demografske podatke sa globalnim klimatskim podacima visoke rezolucije u okviru istog okvira statističkog modeliranja da bismo stekli potpuniji uvid u determinante reproduktivnog uspeha u populacijama flaminga u zatočeništvu, a istovremeno otkrili vremenske trendove u veličini institucionalnog jata. Ovo je iz prve ruke viđeno u Dablinskom zoološkom vrtu, gde smo otkrili da dodavanje novih ptica našim čileanskim flamingoima jato je stimulisalo reprodukciju u narednoj godini, dok su padavine imale mali uticaj.“