Planeta veličine Zemlje pronađena je udaljena samo 72 svetlosne godine

Međunarodni tim astronoma potvrdio je postojanje K2-415b, egzoplanete veličine Zemlje koja kruži oko patuljaste zvezde M, udaljene samo 72 svetlosne godine od Zemlje. Grupa je takođe prikupila neke statističke podatke o zvezdi i njenoj planeti i objavila rezultate na arKsiv serveru za preprint.

U stalnim nastojanjima da otkriju da li je život prisutan na drugim planetama koje su dovoljno blizu za proučavanje, naučnici su suzili svoj fokus na određene entitete. Oni prvo traže zvezde koje izgledaju pogodne za smeštaj planeta na kojima bi mogao biti život. Planete se mogu otkriti kako kruže oko takvih zvezda pomoću malog dela planetarne gravitacije koja se koleba na zvezde.

Zatim se određuje lokacija planete u odnosu na njenu zvezdu – svemirski naučnici preferiraju one koji su jasno u tranzitu jer omogućava prikupljanje više podataka sa planete. Svetlost zvezde koja prolazi kroz atmosferu planete, na primer, može se koristiti da se sazna više o sastavu te atmosfere. Takođe, količina svetlosti koju planeta blokira može se koristiti za izračunavanje veličine planete. Takvi podaci se mogu koristiti za izračunavanje koliko je planeta udaljena od svog sunca – što je jedna od njenih najvažnijih karakteristika u pogledu njenih šansi da ugosti život.

Istraživači na ovom novom naporu pronašli su novu zvezdu dok su analizirali podatke sa teleskopa Kepler. Oni su potvrdili nalaz proučavanjem podataka iz TESS-a.

Proučavajući K2-415b i njegovu zvezdu domaćina, istraživački tim je otkrio da je njegova veličina veoma bliska Zemljinoj, iako ima mnogo veću masu. Takođe kruži mnogo bliže svom domaćinu, i treba mu samo četiri zemaljska dana da napravi jednu orbitu.

Ovako bliska orbita čini je malo preblizu da bi se smatrala naseljivom, uprkos tome što je zvezda domaćina mnogo hladnija od sunca. Ali izgleda da planeta ima atmosferu, što znači da se kvalifikuje za dalja istraživanja. I dalje se čini mogućim da bi mogle postojati druge planete koje kruže oko zvezde domaćina, što znači da će zvezdani sistem K2-415 i dalje biti u fokusu istraživačkih napora koji napreduju.