Istraživači su utvrdili da oralne bakterije ubrzavaju razvoj raka pankreasa kod miševa

Profesor Gabrijel Nusbaum i njegov tim na Institutu za biomedicinska i oralna istraživanja, Hebrejski univerzitet-Hadassah Fakultet za stomatologiju, nedavno su objavili istraživanje u časopisu Gut koje otkriva ključnu vezu između oralnih bakterija i pojave raka pankreasa kod miševa.

Njihova studija se bavi zamršenim odnosom između oralne mikrobiote, posebno Porphiromonas gingivalis, i ubrzanja razvoja raka pankreasa, nudeći ključni uvid u rano otkrivanje, prevenciju i potencijalne terapijske puteve.

Duktalni adenokarcinom pankreasa (PDAC) je povezan sa prisustvom Porphiromonas gingivalis, preovlađujuće anaerobne bakterije poznate po povezanosti sa parodontalnom bolešću. Koristeći epidemiološke tragove, tim prof. Nussbauma je krenuo na putovanje kako bi razjasnio potencijal P. gingivalis u pokretanju progresije raka pankreasa.

Njihovo istraživanje je podrazumevalo sveobuhvatno ispitivanje translokacije P. gingivalis iz usne duplje u pankreas na mišjim modelima. Uvođenjem bakterije genetski modifikovanim miševima predisponiranim na PDAC, tim je otkrio ubedljive dokaze o ubrzanom razvoju raka.

Ključni nalazi iz studije ukazuju na to da je održiva P. gingivalis pronađena u pankreasu zdravih miševa nakon nanošenja na desni, a produženo izlaganje izazvalo je promene u pankreasu, utičući na njegovu mikrobnu ravnotežu. Pored toga, oralna primena P. gingivalis ubrzala je progresiju od ranih abnormalnosti pankreasa do raka pankreasa kod miševa sa specifičnom genetskom mutacijom.

Istraživanje je takođe pokazalo da je ova genetska mutacija pomogla P. gingivalis da preživi unutar ćelija, a bakterije su podržale opstanak ćelija raka pankreasa čak i kada su uslovi bili teški. Prof. Nussbaum i otkrića njegovog tima naglašavaju direktnu vezu između P. gingivalis i razvoja raka pankreasa kod miševa, nudeći značajan uvid u to kako ova bolest napreduje.

„Studija naglašava značaj razmatranja oralnog zdravlja u razumevanju i borbi protiv raka pankreasa“, kaže prof. Gabriel Nussbaum, vodeći istraživač na Institutu za biomedicinska i oralna istraživanja. „Istražujući ulogu bakterija kao što je P. gingivalis, ne samo da bacamo svetlo na potencijalne faktore rizika, već i otkrivamo nove puteve za intervenciju i lečenje.“

Nalazi sugerišu da postoji realna mogućnost da se bolest desni može povezati sa rizikom od raka pankreasa, naglašavajući kako bakterije direktno utiču na ovu vezu. Postoji potencijal u fokusiranju na bakterije unutar ćelija kao način da se smanji rizik od raka pankreasa ili da se poboljšaju postojeći tretmani za njega. Ovi uvidi otvaraju puteve za buduća istraživanja i mogu dovesti do efikasnijih strategija za prevenciju i lečenje raka pankreasa.