Držite se smireno i probajte omega-3: Nova studija o smanjenju agresije

Držite se smireno i probajte omega-3: Nova studija o smanjenju agresije

Omega-3 masne kiseline, dostupne kao dijetetski suplementi, mogu smanjiti agresiju, pokazuje nova studija. Istraživači su analizirali 29 kontrolisanih ispitivanja sa skoro 4.000 učesnika. Ovi nalazi doprinose razumevanju kako ishrana utiče na mentalno zdravlje.

Istraživači sa Univerziteta u Pensilvaniji proširili su ranije manje studije o uticaju omega-3 suplementacije na agresiju. Njihova meta-analiza obuhvatila je 29 randomizovanih kontrolisanih ispitivanja sa ukupno 3.918 učesnika.

U svim ispitivanjima pronađen je umeren, ali primetan kratkoročni efekat, što se prevodi u smanjenje agresije do 28 procenata kroz različite varijable, uključujući starost, pol, medicinsku dijagnozu i trajanje i doziranje tretmana.

„Mislim da je došlo vreme da implementiramo omega-3 suplementaciju za smanjenje agresije, bez obzira na to da li je reč o zajednici, klinici ili sistemu krivičnog pravosuđa,“ rekao je neurokriminolog Adrian Raine kada je objavljena meta-analiza.

Ispitivanja uključena u studiju, koja su sprovedena između 1996. i 2024. godine, trajala su u proseku 16 nedelja. Obuhvatila su razne demografske grupe, od dece mlađe od 16 godina do osoba starosti između 50 i 60 godina.

Smanjenja agresije uključivala su i reaktivnu agresiju (kao odgovor na provokaciju) i proaktivnu agresiju (ponašanje planirano unapred). Pre ove studije, nije bilo jasno da li omega-3 može pomoći kod ovih različitih tipova agresije.

Iako su potrebne veće studije tokom dužih vremenskih perioda da bi se dalje utvrdila ova povezanost, ovo doprinosi našem razumevanju kako kapsule ribljeg ulja i omega-3 u njima mogu biti korisni za mozak.