Astronomi otkrili 12 novih meseca oko Jupitera

Astronomi su otkrili 12 novih meseca oko Jupitera, čime je ukupan broj rekordnih 92.

To je više od bilo koje druge planete u našem solarnom sistemu. Saturn, nekadašnji lider, dolazi na drugom mestu sa 83 potvrđena meseca, preneo je AP.

Jupiterovi meseci su nedavno dodani na listu koju vodi Centar za male planete Međunarodne astronomske unije, rekao je Skot Šepard iz Karnegijeve institucije, koji je bio deo tima.

Oni su otkriveni pomoću teleskopa na Havajima i u Čileu 2021. i 2022. godine, a njihove orbite su potvrđene naknadnim zapažanjima.

Ovi najnoviji meseci su veličine od 1 kilometar do 3 kilometra, prema Šepardu.

„Nadam se da ćemo u bliskoj budućnosti moći da snimimo jedan od ovih spoljašnjih meseci izbliza kako bismo bolje utvrdili njihovo poreklo“, napisao je on u mejlu.

U aprilu, Evropska svemirska agencija šalje svemirski brod na Jupiter da proučava planetu i neke od njenih najvećih, ledenih meseci. I sledeće godine, NASA će lansirati Europa Clipper da istraži istoimeni Jupiterov mesec, koji bi mogao da skriva okean ispod svoje smrznute kore.

Šepard – koji je otkrio niz meseci oko Saturna pre nekoliko godina i učestvovao u 70 otkrića meseca do sada oko Jupitera – očekuje da će nastaviti da se povećava u lunarnom broju oba gasna giganta.

Jupiter i Saturn su puni malih meseci, za koje se veruje da su fragmenti nekada većih meseca koji su se sudarili jedan sa drugim ili sa kometama ili asteroidima, rekao je Šepard. Isto važi i za Uran i Neptun, ali oni su toliko udaljeni da to čini uočavanje Meseca još težim.

Za zapisnik, Uran ima 27 potvrđenih meseci, Neptun 14, Mars dva i Zemlja jedan. Venera i Merkur izlaze prazni.

Jupiterovi novootkriveni meseci tek treba da budu imenovani. Šepard je rekao da je samo polovina njih dovoljno velika – najmanje 1,5 kilometara ili tako – da garantuje ime.