Istraživanje otkriva prisustvo mikroplastike i vlakana na bazi celuloze u crevima i mišićima ajkula

Novo istraživanje vođeno od strane istraživačke grupe ARI-TOKS Univerziteta Griffith otkrilo je prisustvo mikroplastike i vlakana na bazi celuloze u crevima i mišićima četiri vrste ajkula uhvaćenih na obali jugoistočnog Kvinslenda. Ova otkrića, prvi put zabeležena u australijskim obalnim vodama, ukazuju na mogućnost prenosa ovih štetnih materijala kroz lanac ishrane ili direktnog gutanja od strane morskih predatora.

Studija, objavljena u časopisu Chemosphere, pokazala je da je mikroplastika i antropogena vlakna pronađena u 82% analiziranih crevnih uzoraka ajkula, sa većinom vlakana identifikovanih kao na bazi celuloze. Ovo otkriće predstavlja zabrinutost za budućnost morskih ekosistema i megafaune kao što su ajkule, ističu istraživači.

Dr. kandidati Hsuan-Cheng Lu i Julia Smith ističu važnost daljeg istraživanja kako bi se razumela puna širina kontaminacije mikroplastikom i antropogenim vlaknima u morskim ekosistemima, kao i potencijalni rizici po zdravlje morskih organizama. Ovo istraživanje takođe naglašava potrebu za proaktivnim merama za ublažavanje uticaja antropogenog zagađenja na očuvanje morskih ekosistema.

Ova saznanja su od ključne važnosti za buduće strategije očuvanja morske biološke raznolikosti i podsećaju nas na hitnost u suočavanju sa globalnim izazovima zagađenja plastikom u morskim ekosistemima.