Kvantitativno snimanje otkriva promene kolagena u tumorima melanoma tokom imunoterapije

Kolagen, glavna komponenta ekstracelularnog matriksa, igra ključnu ulogu u razvoju tumora. Tokom razvoja tumora („tumorigeneza“), kolagenska vlakna postaju linearizovana i gusto taložena, ometajući infiltraciju imunih ćelija i podstičući metastaze tumora. Međutim, kvantifikacija ovih promena kolagena tokom progresije melanoma bila je izazovna.

Kao što je objavljeno u Biophotonics Discovery, istraživači sa Instituta za istraživanje Morgridge i Univerziteta u Viskonsinu—Medison nedavno su se pozabavili ovim izazovom koristeći kvantitativno snimanje za vizuelizaciju kolagena u pretkliničkim modelima mišjeg melanoma tokom imunoterapije. U njihovoj studiji, životinje su primale kombinaciju kurativnog zračenja i imunoterapije; kvantifikacijom morfologije kolagena i na slici i na nivou pojedinačnih vlakana dobija se uvid u remodeliranje kolagena tokom vremena.

Kod miševa tretiranih imunoterapijom, kolagena vlakna su pokazala zdraviji fenotip. Ova vlakna su bila kraća, šira i kovrdžavija, sa skromno većom gustinom.

Studija je otkrila da su karakteristike kolagena od jednog vlakna, izračunate korišćenjem softvera CT-FIRE, bile osetljivije na promene izazvane tretmanom od karakteristika kolagena u masi. Ove karakteristike jednog vlakna mogu poslužiti kao vredni biomarkeri za procenu imunoterapijskog odgovora.

Razumevanje dinamike kolagena tokom imunoterapije je ključno za poboljšanje ishoda lečenja. Nalazi studije ističu potencijal kvantitativnog imidžinga za poboljšanje odgovora imunoterapije kod melanoma i drugih karcinoma. Identifikovanjem novih biomarkera povezanih sa promenama kolagena, istraživači imaju za cilj da optimizuju terapijske strategije i personalizuju tretmane raka.

Ovo istraživanje otvara vrata novim pristupima u terapiji raka, naglašavajući važnost kolagena kao dinamičnog igrača u mikrookruženju tumora. Dok naučnici nastavljaju da otkrivaju složenost uloge kolagena, pacijenti mogu imati koristi od efikasnijih i prilagođenih tretmana.