Izraelski startap testiraće opremu za aktivnost mozga u svemirskoj misiji na ISS

Izraelski Brain.Space, četvorogodišnji startup koji proučava podatke o moždanoj aktivnosti, trebalo bi da stavi svoju opremu za testiranje na astronautima u svemiru sledeće nedelje tokom leta SpejsIks šatla do Međunarodne svemirske stanice (ISS).

Tri astronauta u planiranoj misiji kompanije Akiom Space za svemirske letove na ISS-u koristiće specijalnu kacigu sa omogućenom elektroencefalogramom (EEG) koju je napravio Brain.Space, saopštila je kompanija u ponedeljak.

Desetodnevna misija, prvo privatno putovanje u svemirsku stanicu, krenuće 3. aprila sa četiri astronauta.

„Zapravo znamo da okruženje mikrogravitacije utiče na fiziološke indikatore u telu. Dakle, verovatno će uticati na mozak i želeli bismo da to pratimo“, rekao je za Rojters izvršni direktor Brain.Space Jair Levi.

Kontinuirano se prikupljaju podaci o pulsu, otporu kože, mišićnoj masi i drugim stvarima u svemiru, ali još ne i o aktivnosti mozga, rekao je on.

Brain.Space se pridružuje 30 eksperimenata koji će učestvovati u takozvanoj Rakia misiji na ISS.

Troje od četiri astronauta – uključujući Izraelca Ejtana Stibea – nosiće šlem, koji ima 460 vazdušnih četkica koji se povezuju sa skalpom, i obavljaće niz zadataka 20 minuta dnevno, tokom kojih će podaci biti učitani na laptop na svemirska stanica. Zadaci uključuju „vizuelni čudan“ onaj za koji kompanija kaže da je bio efikasan u otkrivanju abnormalne dinamike mozga.

Slične studije koje koriste ove zadatke su završene na Zemlji i nakon misije, Brain.Space će uporediti EEG podatke kako bi uočio razlike u moždanoj aktivnosti između Zemlje i svemira.

Napominje da su takvi eksperimenti potrebni jer su dugoročna istraživanja svemira i „život van sveta na dohvat ruke“.

Brain.Space, koji je takođe rekao da je prikupio 8,5 miliona dolara u rundi početnog finansiranja, sebe predstavlja kao kompanija za infrastrukturu mozga i radi sa odeljenjem za kognitivne nauke i nauke o mozgu na izraelskom Univerzitetu Ben Gurion na transformaciji terabajta podataka u upotrebljive uvide.

Levi je rekao da se nada da će svemirska misija biti odskočna daska za druge institucije, istraživače i programere softvera da koriste njegovu platformu za podatke o mozgu.

„Svemir je akcelerator. Ideja je da se revolucioniše i učini mogućim aplikacije, proizvodi i usluge za aktivnost mozga, što je lako kao povlačenje podataka sa Apple Vatch-a“, rekao je Levi, ukazujući na merenje ADHD-a kao primer.