Istraživači su otkrili da su gojazni ljudi i visoki, centralno gojazni ljudi skloniji oboljevanju od kolorektalnog karcinoma

Veliki međunarodni tim medicinskih istraživača otkrio je da ljudi sa dva tipa oblika tela imaju veću verovatnoću da razviju kolorektalni rak nego ljudi sa drugim tipovima tela. U svojoj studiji, objavljenoj u časopisu Science Advances, grupa je procenila oblik tela i genetske tendencije hiljada ljudi zbog rizika od razvoja kolorektalnog raka.

Kolorektalni karcinom se razvija u debelom crevu ili rektumu. Prethodno istraživanje je pokazalo da je kolorektalni karcinom broj 2 vodeći uzrok smrti od raka u SAD – svake godine se dijagnostikuje oko 150.000 slučajeva. Doživotni rizik od bolesti je 1 od 23 za muškarce i 1 od 25 za žene, iako drugi faktori takođe igraju ulogu u verovatnoći razvoja bolesti, prvenstveno izbor načina života.

U 2016, drugi tim istraživača je pronašao dokaze koji povezuju gojaznost uopšte i centralnu gojaznost kod visokih ljudi, sa većom verovatnoćom razvoja kolorektalnog karcinoma. U ovom novom naporu, istraživački tim je sproveo slično istraživanje sa mnogo većom grupom ljudi.

Studija, najveća te vrste do sada, uključivala je prikupljanje i proučavanje podataka prikupljenih od 550.000 odraslih osoba dokumentovanih u UK Biobank. Takođe su proučavali genetske podatke iz uzoraka tkiva prikupljenih od dodatnih 800 donatora.

Istraživački tim je otkrio da visoki ljudi sa oblikom „jabuka“, što znači da imaju genetsku tendenciju da se debljaju oko sredine, imaju veću vjerovatnoću da razviju kolorektalni rak od ljudi sa drugim genetski kodiranim oblicima tijela. Otkrili su da visoki ljudi sa oblikom jabuke takođe imaju više zdravstvenih problema vezanih za probavni sistem.

Ljudi koji su imali gene zbog kojih je veća verovatnoća da postanu gojazni zbog nezdrave ishrane takođe su bili podložniji razvoju bolesti. Takođe su primetili da ova dva tipa tela imaju jedinstvene molekularne puteve do bolesti koji su vođeni određenim genetskim obrascima.