Istraživači poništavaju gubitak sluha kod miševa

Novo istraživanje Instituta za psihijatriju, psihologiju i neuronauku (IoPPN) na King’s College London uspešno je poništilo gubitak sluha kod miševa.

Istraživanje pod nazivom „Poništavanje postojećeg gubitka sluha aktivacijom gena kod Spns2 mutantnih miševa“ i objavljeno u Proceedings of the National Academi of Sciences, koristilo je genetski pristup da se popravi gluvoća kod miševa sa defektnim Spns2 genom, vraćajući im sposobnost sluha u niskog i srednjeg frekventnog opsega. Istraživači kažu da ova studija dokaza o konceptu sugeriše da oštećenje sluha koje je rezultat smanjene aktivnosti gena može biti reverzibilno.

Više od polovine odraslih u 70-im godinama doživljava značajan gubitak sluha. Oštećenje sluha je povezano sa povećanom verovatnoćom depresije i kognitivnog pada, kao i glavnim prediktorom demencije. Iako slušni aparati i kohlearni implantati mogu biti korisni, oni ne obnavljaju normalnu funkciju sluha, niti zaustavljaju napredovanje bolesti u uhu. Postoji značajna nezadovoljena potreba za medicinskim pristupima koji usporavaju ili poništavaju gubitak sluha.

Istraživači u ovoj studiji uzgajali su miševe sa neaktivnim Spns2 genom. Miševi su tada dobijali poseban enzim u različitim godinama da bi se aktivirao gen nakon čega se njihov sluh poboljšao. Utvrđeno je da je ovo najefikasnije kada je Spns2 aktiviran u mladosti, pri čemu su pozitivni efekti aktivacije gena postajali sve manje snažni što su istraživači duže čekali da pruže intervenciju.

„Često se veruje da su degenerativne bolesti kao što je progresivni gubitak sluha nepovratne, ali smo pokazali da se bar jedan tip disfunkcije unutrašnjeg uha može preokrenuti. Koristili smo genetsku metodu da pokažemo ovaj preokret kao dokaz koncepta kod miševa. , ali pozitivni rezultati bi trebalo da podstaknu istraživanja metoda poput genske terapije ili lekova za reaktivaciju sluha kod ljudi sa sličnim tipom gubitka sluha“, kaže profesorka Karen Stil, profesorka senzorne funkcije na King’s IoPPN i viši autor studije.

Dr Elisa Martelletti, prvi autor studije iz King’s IoPPN, rekla je: „Videti kako nekada gluvi miševi reaguju na zvukove nakon tretmana bilo je zaista uzbudljivo. Bio je to ključni trenutak, demonstrirajući opipljiv potencijal za poništavanje gubitka sluha uzrokovanog defektnim genima. revolucionarna studija dokaza o konceptu otvara nove mogućnosti za buduća istraživanja, izazivajući nadu u razvoj tretmana za gubitak sluha.“