Forum srednjih stručnih škola je zatražio pedagoške asistente za pomoć nastavnicima u novoj školskoj godini.
Škole su 18. avgusta dobile smernice za 2023/2024 godinu. Većina koleginica i kolega je ostala zbunjena i zatečena ovim smernicama i koliko literature moraju da pročitaju da bi se prilagodili novim tematskim jedinicama. Da li neko smatra da je deset dana dovoljno da se nastavnik pripremi, obuči i odsluša određen broj seminara da bi mogao da uđe u učionicu. Veliki broj nastavnika je doživeo stres i posumnjao u svoje sposobnosti i kvalitete. Zapitao se da li će moći da ostavri sve smernice koje su date i da li će biti na visini zadatka“, navodi se u saopštenju.
Dodaju da smernice kažu da je neophodno za pet dana, od 11. do 15. septembra, uraditi inicijalno procenjivanje i odrediti operativni plan rada, a u isto vreme na osnovu rezultata te procene identifikovati učenike kojima je potrebna dodatna pažnja i podrška koja bi trebalo da bude planirana sa drugim nastavnicima.
„Postavlja se pitanje šta kada većina učenika ne zna tablicu množenja, složenije računske operacije, osnove geometrije ili ne poznaje književna dela niti pravila gramatike, kao i osnovne stvari iz drugih predmeta. Da li to znači da će celo odeljenje ili većina morati da obnavlja gradivo iz osnovne škole. Da li će nastavnik morati da priprema specijalne udžbenike ili skripte da bi učenik imao odakle da vežba i uči ili će koristiti udžbenike iz osnovne škole“, upitali su.
Ističu da to tvrde na osnovu rezultata male mature i iskustva velikog broja nastavnika u srednjim stručnim školama.
„Svi pominju da nam je potreban veći broj psihologa i pedagoga u školama. Gospodo, treba da znate da je osnov svake škole nastavnik. Niko ne spominje da u srednjim stručnim školama imate u svakom odeljenju one učenike koji pohađaju nastavu po IOP2 programu (individualnom obrazovnom planu), pa je neophodno da se pomogne nastavnica u realizaciji nastave i da se angažuju pedagoški asistenti za organizaciju i funkcionisanje nastave. Apelujemo na Ministarstvo prosvete da angažuje pedagoške asistente da bi ta deca koja rade po IOP savladala nastavi plan i program koji je napravljen prema njihovim mogućnostima“, zaključeno je u saopštenju Foruma srednjih stručnih škola.