Otkriće planete oko belog patuljka izaziva pitanja

Astronomi su nedavno otkrili neobičnu planetu oko belog patuljka, što postavlja pitanje o prisustvu drugih planeta oko ovih zvezda. Beli patuljci su ostaci zvezda koje su nekada bile slične našem Suncu, ali su evoluirale i postale male i guste. Iako su naseljive zone oko belih patuljaka znatno manje od zona oko običnih zvezda, teoretski bi i dalje mogle podržavati život.

Otkriće netaknute planete Jupiterove mase koja kruži oko belog patuljka VD1054-226 je iznenađujuće, jer su većina drugih otkrivenih planeta oko belih patuljaka bili ostaci uništenih planeta. Iako je ova ogromna gasna planeta jedina potvrđena, postoje i drugi kandidati za planete oko belih patuljaka, uglavnom sličnih Jupiteru ili veće mase.

Zanimljivo je da se čini da su mali stenoviti svetovi retki među ovim planetama, iako ima dovoljno dokaza za postojanje malih zemaljskih planeta oko belih patuljaka. Ova situacija može biti posledica pristrasnosti u metodima detekcije egzoplaneta, pa ostaje otvoreno pitanje da li su stenovite planete retke oko belih patuljaka.

Nauka o egzoplanetama belih patuljaka je još uvek u početnoj fazi istraživanja, ali postoji potencijal za otkrivanje više planeta sličnih Zemlji oko ovih zvezda. To bi moglo predstavljati značajan korak napred u razumevanju uslova za život u svemiru i pružiti nove mogućnosti za potragu za životom van Zemlje.