Vulkanske munje mogle su biti ključ za početak života na Zemlji

Naučnici su otkrili geološke dokaze koji sugerišu da su vulkanske munje mogle igrati ključnu ulogu u početku života na Zemlji, fiksirajući azot i čineći ga dostupnim za biološke procese.

Ovo otkriće pruža nove uvide u složene procese koji su oblikovali našu planetu u njenoj mladosti i možda objašnjava kako su se osnovni sastojci za život formirali pre nego što je biologija stupila na scenu.

Tim naučnika predvođen geonaučnikom Adeline Aroskai sa Univerziteta Sorbona pronašao je značajne količine nitrata u vulkanskim naslagama nastalim tokom eksplozivnih erupcija u Turskoj i Peruu. Ovi nitrati, koji su krajnji proizvod oksidacije azota, ukazuju na to da su munje tokom vulkanskih događaja možda fiksirale azot, čineći ga dostupnim za biološke procese.

Istraživači su takođe otkrili da nije bilo korelacije između starosti naslaga i koncentracije nitrata, što sugeriše da su se nitrati taložili brzo i u velikim količinama tokom vulkanskih erupcija, umesto postepenim procesom tokom dugog vremenskog perioda.

Ovo otkriće ima velike implikacije za razumevanje nastanka života na Zemlji i može pomoći u tumačenju drugih naslaga nitrata širom sveta. Nalazi ukazuju na jedinstvenu ulogu koju su vulkanske munje mogle imati u snabdevanju neophodnim sastojcima za početak života na našoj planeti.

Očekuje se da će dalja istraživanja ovog fenomena pružiti još dublje uvide u procese koji su oblikovali Zemlju i omogućili razvoj života na njoj.