Ronioci pronašli zapanjujuće očuvane kosti izumrlog karipskog majmuna

Tim pećinskih ronilaca i naučnika nedavno je otkrio značajno otkriće u podvodnim prolazima karipskih pećina – skladište fosila izumrlog karipskog majmuna. Ova otkrića pružaju uvid u nedostajući deo evolucione istorije primata na ovom području.

Jedna od fosilnih vrsta koja je privukla pažnju istraživača je majmun Hispaniola (Antillothrik bernensis), čiji su delovi kostiju pronađeni u pećini. Ovi fosili su pružili dragocene informacije o veličini, ishrani i društvenom životu ovih životinja.

Najnovija otkrića iz pećine Cueva Macho na Hispanioli dodaju nove detalje u razumevanju ove izumrle vrste. Pronađene su nove lobanje i mandibule, što zajedno sa prethodno pronađenim delovima, pruža kompletniju sliku o Antillothrik bernensis.

Analizom fosila, istraživači su zaključili da su mužjaci i ženke ovih majmuna bili slične veličine, što sugeriše na mogućnost da su živeli u malim porodičnim grupama. Njihova ishrana je verovatno bila voćna, s obzirom na karakteristike njihovih zuba.

Postavlja se pitanje kako su ovi majmuni dospevaju u pećine pre mnogo hiljada godina, a jedna od teorija sugeriše da su možda bili lovljeni i donošeni u pećine od strane velikih sova, umesto da su sami upadali tamo nasumično.

Ova istraživanja su od suštinskog značaja za razumevanje evolucije i izumiranja Antillothrik bernensis, što može pružiti smernice za očuvanje raznolikosti sisara na karipskim ostrvima i širom sveta.