Veliko otkriće fosila konačno otkriva poreklo velških zmajeva

Veliko otkriće fosila pomoglo je da se rasvetli istorija dinosaurusa u Velsu. Nalaz je objavljen u Zborniku radova Udruženja geologa.

Do nedavno, zemlja zmaja nije imala dinosaurusa. Međutim, u poslednjih 10 godina prijavljeno je nekoliko dinosaurusa, ali uslovi njihovog života nisu bili dobro poznati.

U novoj studiji tima sa Univerziteta u Bristolu, prvi put su otkriveni važni detalji. Istraživači su otkrili da su rani velški dinosaurusi, od pre više od 200 miliona godina, živeli u tropskoj niziji pored mora. Staze dinosaurusa su poznate iz Barija i drugih obližnjih lokacija, što pokazuje da su dinosaurusi hodali toplim nizinama.

Otkriće je napravljeno u Lavernok Pointu, blizu Kardifa i Penarta, gde litice tamno obojenih škriljaca i krečnjaka dokumentuju drevna plitka mora. Na nekoliko nivoa nalaze se nakupine kostiju, uključujući ostatke riba, ajkula, morskih gmizavaca i povremeno dinosaurusa.

Bivši student Bristolskog magistara paleobiologije Ovain Evans, koji je vodio studiju, objasnio je: „Koštano ležište oslikava tropski arhipelag, koji je bio izložen čestim olujama, koji je ispirao materijal iz okoline, kako na kopnu, tako i na zemlji. na moru, u zonu plime.“

„To znači da iz samo jednog fosilnog horizonta možemo rekonstruisati složen ekološki sistem, sa raznolikim nizom morskih gmizavaca kao što su ihtiosaurusi, plesiosaurusi i plakodonti u vodi, i dinosaurusi na kopnu.

„Ceo život sam posećivao obalu u Penartu, odrastao u Kardifu, ali nikada nisam primetio fosile. Onda, što sam više čitao, to je postajalo neverovatnije. Lokalni geolozi su sakupljali kosti od 1870-ih, a većina ovih nalaze se u Nacionalnom muzeju Velsa u Kardifu“.

Sindi Hauels, kustos paleontologije u Nacionalnom muzeju Velsa, dodaje: „Zbirke iz Lavernoka sežu sve do 19. veka, sa mnogim delovima koštanog kreveta koji su sakupljani tokom godina. Prisustvo fosila dinosaurusa u lokacija osigurava da ostaje jedan od najznačajnijih lokaliteta za paleontologiju u Velsu.“

Dva otkrića koja je tim napravio tokom terenskog rada u Lavernoku bili su fosilizovani ostaci plakodontnog osteoderma i jedna gularna kost koelakanta.

Supervizor dr Kris Dafin je rekao: „Ostaci celakanta i plakodonta su relativno retki u Ujedinjenom Kraljevstvu, što ove nalaze čini još izuzetnijim. Ova dva fosila sama po sebi pomažu da se izgradi šira slika o tome kako bi Reti u UK izgledao. “

Profesor Majkl Benton iz Bristolske škole za nauke o Zemlji, još jedan supervizor projekta, dodaje: „Obim ostataka dinosaurusa pronađenih u Lavernoku je izuzetno uzbudljiv i predstavlja priliku da se proučava složen, i često misteriozan period u njihovoj evolucionoj istoriji. Identifikovali smo ostaci velike životinje poput Plateosaurusa, zajedno sa nekoliko kostiju koje su verovatno pripadale grabežljivom teropodu.“

Značajan deo rada posvećen je obilnim mikrofosilima pronađenim na lokalitetu, koji uključuju riblje zube, krljušti i fragmente kostiju. Ispitujući hiljade primeraka, tim je uspeo da identifikuje ključne vrste u plitkim morima i utvrdi relativni značaj svake od njih.

Poreklo velških zmajeva je konačno utvrđeno.