Institut SETI otkriva revolucionarne nalaze JWST o supernovi Kasiopeje A

Institut SETI objavio je najnovije spektakularne nalaze svemirskog teleskopa James Webb (JWST) o ostatku supernove Kasiopeje A (Cas A). Ovo istraživanje pruža dubok uvid u procese formiranja i uništavanja molekula i prašine unutar ostataka supernove, redefinišući naše razumevanje rane evolucije galaksija.

JWST je zabeležio izuzetno svetle signale ugljen-monoksida (CO) u mladom ostanku supernove, što sugeriše da se formiranje molekula nastavlja hiljadama godina nakon eksplozije. Ovi nalazi potkopavaju dosadašnja uverenja da prašina u kosmosu uglavnom potiče od zvezda srednje mase, pružajući nova saznanja o ulozi supernovih u stvaranju i distribuciji materije.

Dr Jeohghee Rho sa SETI instituta, vođa istraživanja, izjavio je: „Otkriće sinusoidnih obrazaca rovibracionih linija CO u JVST spektroskopiji je izuzetno uzbudljivo. Ovi podaci nam omogućavaju da dublje razumemo hemijske procese unutar supernovih i njihov uticaj na evoluciju galaksija.“

Ključni nalazi studije, bazirani na detaljnim JVST posmatranjima pomoću instrumenata NIRCam, MIRI i NIRSpec, ističu složene strukture i dinamiku izbacivanja bogatih argonom i CO molekulima unutar Cas A. Ovi podaci pružaju dragocene uvide u formiranje i sudbinu molekula u ekstremnim uslovima oko supernovih.

Iako nova saznanja otvaraju nova pitanja o kosmičkoj prašini, istraživači planiraju dalja zapažanja i analize kako bi potpuno razumeli ulogu supernovih u evoluciji galaktičkih ekosistema. Ova studija predstavlja važan korak ka boljem razumevanju kosmičke hemije i fizičkih procesa koji oblikuju naš univerzum.

Ostani u toku za više informacija o revolucionarnim otkrićima JWST i njihovim implikacijama na naše razumevanje kosmosa.