Unutrašnji i spoljašnji stimulansi kontrolišu akumulaciju antocijanina u voću

Antocijanini su važni pigmenti za unapređenje zdravlja koji značajno doprinose nutritivnoj i komercijalnoj vrednosti voća. Biosintetski put antocijanina je dobro shvaćen i ključni regulatorni geni koji kontrolišu put su identifikovani u plodovima. Akumulaciju antocijanina kontrolišu razvojni, ekološki i hormonski znaci. Razumevanje molekularnih mehanizama će obezbediti teorijsku osnovu za genetsko poboljšanje i uzgoj voća obogaćenog antocijaninom.

Pod nadzorom prof. Han Iuepeng iz Botaničke bašte Vuhan Kineske akademije nauka (CAS), Zhao Iun je pregledao najnoviji napredak u molekularnim mehanizmima različitih unutrašnjih i spoljašnjih stimulansa na akumulaciju antocijanina, kao i mreže povezane sa orkestracija transkripcione i epigenetske regulacije. Rezultati su objavljeni u Plant Phisiologi u članku pod naslovom „Šarene nijanse: uvid u mehanizme pigmentacije antocijana u voću“.

Prikazane su kritične uloge razvojnih znakova, faktora životne sredine i hormona u akumulaciji antocijana u plodovima. Akumulacija antocijanina je organizovana na višestruki hijerarhijski način povezan sa transkripcionom i epigenetskom regulacijom.

Prema istraživačima, sistem aktivator-represor je neophodan za homeostazu antocijanina i vremensko-prostornu distribuciju voća. Sve veći broj dokaza otkriva učešće epigenetskih modifikacija u pigmentaciji antocijanina u voću, kao što je metilacija DNK, modifikacija histona i nekodirajuće RNK.

Pored toga, istraživači se dalje fokusiraju na nova otkrića koja otkrivaju sinergističke ili antagonističke efekte preslušavanja između različitih signalnih puteva i traže međusobne veze između regulatornih mreža u obliku pojednostavljenog modela.

Oni ukratko razmatraju trenutna dostignuća u regulatornim mehanizmima pigmentacije antocijanina u voću i definišu brojna otvorena pitanja za buduća istraživanja.