Utvrđeno je da promene u imunološkom sistemu krvi povećavaju rizik od raka

Međunarodni tim istraživača identifikovao je genetsku osnovu i biološke procese koji utiču na rizik od raka u vezi sa promenama u broju imunih ćelija prisutnih u krvi. Ovo je značajan napredak u razumevanju kako imuni sistem može sprečiti pojavu tumora.

Studija koju su vodili istraživači Instituta Catala d’Oncologia (ICO), Instituta za biomedicinska istraživanja Bellvitge (IDIBELL), nemačkog Trias i Pujol istraživačkog instituta (IGTP) i Instituta za istraživanje translacione genomike u Sjedinjenim Državama, je sprovedena. objavljeno u časopisu Genomska medicina i predstavlja značajan korak ka boljem razumevanju kako promene u imunološkom sistemu olakšavaju nastanak raka.

Imuni sistem je odgovoran za održavanje integriteta i funkcije tela tako što nas kontinuirano štiti od egzogenih napada, poput virusa i endogenih napada, u ovom slučaju raka. Ovo mu daje centralnu ulogu u inhibiciji kancerogeneze, a njeno narušavanje može povećati rizik od raka dozvoljavajući malignim ćelijama da se razmnožavaju.

Međutim, genetska osnova koja je uticala na ovu regulaciju do sada je generalno bila nepoznata. Ovo istraživanje sada otvara nove puteve za razvoj specifičnih i ciljanih metoda prevencije kroz terapije ili intervencije koje moduliraju imuni odgovor.

Rezultati projekta ukazuju na više od 1.000 gena koji istovremeno utiču na imuni sistem i rizik od raka. Ovi geni koji utiču na više od jedne karakteristike tela, nazvani pleiotropni geni, često su povezani sa kontrolom razvoja hematološkog sistema i regulacijom telomera.

S jedne strane, promena hematopoeze povezana sa rakom uglavnom je povezana sa abnormalnostima mijeloidnih ćelija, kao što su neutrofili ili eozinofili. S tim u vezi, studija je identifikovala specifičnu zaštitnu ulogu eozinofila protiv razvoja uobičajenih karcinoma u opštoj populaciji.

Telomere su strukture koje se nalaze na krajevima hromozoma koje štite genetski materijal i vremenom se troše. Zbog toga su promene telomera povezane sa različitim patologijama ili stanjima, uključujući rak i starenje.

Pored toga, studija je identifikovala moguće krvne biomarkere rizika od raka i početka tumora. Ovi prediktivni markeri su zasnovani na malim nekodirajućim RNK sekvencama koje mogu da promene funkciju imunog sistema.

Mikel Angel Pujana, šef programa ProCURE u ICO-u, takođe istraživač IDIBELL-a, rekao je: „Ova studija otvara nove puteve za poboljšanje prevencije raka na personalizovan način, a nalazi bi mogli dovesti do konkretnijih preventivnih strategija prilagođenih individualnim genetskim karakteristikama. “

Dr Rafael de Sid, ko-vodeći autor studije i šef GCAT|Genomes for Life-IGTP projekta, naglašava složenost i međusobnu povezanost arhitekture ljudskog genoma: „Genetičko istraživanje fokusirano na jednostavne, merljive biološke osobine može biti način da se razume genetska osnova složenijih osobina, kao što je rak.“

Ukratko, autori podvlače važnost napretka u genetskim istraživanjima kako bi se poboljšala prevencija i lečenje raka u pravcu personalizacije ovih intervencija.