Utvrđeno je da oprašivači imaju veliki uticaj na prodaju edamama

Soja može sama da se oprašuje, ali nova studija istraživača UMD-a pokazuje da polen iz više biljaka može značajno povećati njihov prinos. Štaviše, dodavanje trake poljskog cveća u blizini redova soje pojačava efekat. Informacije bi mogle pomoći poljoprivrednicima jedne od najboljih roba Merilenda da povećaju proizvodnju i prodaju svojih useva.

Soja predstavlja važan usev u SAD, ali naučnici ne razumeju u potpunosti njihove strategije oprašivanja i reprodukcije.

„Naša studija je pokazala da je unakrsno oprašivanje važno za poboljšanje proizvodnje soje i sugeriše da povećanje biodiverziteta u blizini polja edamame može uticati na proizvodnju na tržišno relevantne načine“, rekla je Ketlin Evans, glavni autor rada i diplomirani student na Odseku. entomologije na Univerzitetu Merilend.

Istraživači su fokusirali svoju studiju na edamame, koja je ista vrsta soje koja se uzgaja u SAD za stočnu hranu, ali je ranije ubrana za ljudsku ishranu. To znači da su nalazi studije primenljivi i na edamame i na soju za stočnu hranu, ali razumevanje kako strategije oprašivanja utiču na veličinu i kvalitet soje je posebno važno za rastuće tržište edamama, gde su prihvatanje potrošača i broj semena po mahuni važni za prodaju.

Iako se soja uzgaja širom sveta, nijedan formalni test nije prethodno procenio da li cveće koje dobija sopstveni polen (samooprašivanje) ili drugi cvet soje (unakrsno oprašivanje) utiče na kvalitet mahuna pasulja.

Da bi odgovorili na to pitanje, Evans i njene kolege su koristile tri različite metode za oprašivanje biljaka soje na eksperimentalnoj parceli veličine 16 k 16 metara u Centralnom istraživačkom i obrazovnom centru Univerziteta Merilend (CMREC) u Beltsvilu, MD. Takođe su zasadili traku divljeg cveća poreklom iz srednje-atlantskog regiona duž jednog kraja parcele.

Istraživači su pokrili cvetove nekih biljaka finom mrežom koja je sprečavala posetu oprašivačima. To cveće bi se samooprašilo. Takođe su pažljivo oprašili drugu grupu cveća ručno polenom iz zasebne biljke donora. Treća grupa cveća je ostavljena otvorena i neobrađena da bi se oprašila prirodnim putem, što znači da su ih verovatno unakrsno oprašili insekti.

Istraživači su otkrili da su u poređenju sa samooprašivanjem, ručno unakrsno oprašivanje i otvoreno oprašivanje doveli do više mahuna kvaliteta tržišne klase A, ali otvoreno oprašeno cveće ima više pasulja razreda A od bilo kojeg od druga dva tretmana. Pored toga, žetva biljaka koje su ostavljene otvorene bila je 17% teža od samooprašivanja i ručno oprašenih biljaka.

Takođe su otkrili da otvoreno oprašene biljke soje koje se uzgajaju bliže cvetnim trakama imaju veći prinos. Istraživači veruju da je više oprašivača i/ili grabežljivaca štetočina možda posetilo te biljke soje na putu do ili od divljeg cveća, što sugeriše da bi veći biodiverzitet u blizini i na poljima mogao povećati prinose ove kulture.