Otkrivena uloga bakterijskog lipopolisaharida u naseljavanju morskih larvi

Tim istraživača sa Univerziteta Havai’i (UH), predvođen postdoktorskim istraživačem Marnie Freckelton, otkrio je ključnu ulogu bakterijskog lipopolisaharida u procesu naseljavanja i metamorfoze morskih larvi. Istraživanje, objavljeno u časopisu Communications Biology, otkriva da specifične bakterije proizvode kompleksni ugljeni hidrat, lipopolisaharid, koji igra ključnu ulogu u privlačenju larvi morskih cevastih crva Hidroides elegans.

Ova studija, sprovedena u Kevalo Marine Labu, deluje kao značajan napredak u razumevanju kako se morske larve naseljavaju na dnu okeana i transformišu u odrasle jedinke. Otkriveno je da su lipopolisaharidi, specifični molekuli proizvedeni od strane određenih bakterija, odgovorni za indukciju naseljavanja larvi i njihovu transformaciju. Ovaj nalaz ima važnu primenu u razumevanju bioobraštanja i može imati značajan uticaj na brodarsku industriju, koja se suočava sa problemima zbog naseljavanja cevastih crva na trupovima brodova i drugim morskim strukturama.

Bakterije koje prve prekrivaju novopotopljene površine u morima ključne su za određivanje hemikalija koje će biti proizvedene i koje signale će primiti morske larve. Ove bakterije igraju ključnu ulogu u uspostavljanju i održavanju bentoskih zajednica morskog života.

Tim istraživača je takođe primetio da različite sojeve istih bakterija mogu imati različite efekte na naseljavanje larvi. Ovaj rad pruža uvid u to kako bakterijski molekuli mogu uticati na ekološke interakcije i naseljavanje morskih organizama.

Frekelton i njen tim planiraju dalje istraživanje kako bi bolje razumeli strukturu molekula koji izazivaju naseljavanje i metamorfozu, kao i testirali druge morske beskičmenjake, poput korala, kako bi proučili slične procese naseljavanja.