U restoranu otkriveni otisci dinosaurusa stari 100 miliona godina

Ranije ovog meseca, pažljivi pokrovitelj u restoranu na jugozapadu Kine primetio je niz otisaka stopala na kamenom podu dvorišta u kojem su večerali.

A nakon što su nadležni organi pozvani da posmatraju i identifikuju, paleontolozi na licu mesta otkrili su novi set otisaka stopala, za koje kažu da pripadaju dva dinosaurusa koji su hodali planetom pre oko 100 miliona godina.

Paleontolog dr Lida Šing bila je jedan od stručnjaka koji su pozvani da istraže. Rekao je za CNN da je njegov tim koristio 3D skener da potvrdi da su otiske ostavili sauropodi.

Sauropodi su bili biljnožderi sa malim glavama i dugim vratovima i repovima, i bili su monstruozni.

„Svi ovi dinosaurusi su se izlegli iz jaja koja su bila otprilike veličine grejpfruta. Tako da su bili kao kokice za mesoždere svog vremena“, rekao je Rajli Blek, paleontolog i naučnik.

„Ceo njihov plan igre, evolutivno govoreći, bio je da pojedu gomilu biljaka i postanu veliki što je brže moguće.

I iako je vreme da sauropodi hodaju Zemljom možda odavno prošlo, ovo otkriće označava uzbudljivo vreme za paleontološka istraživanja.

„Rekao bih da upravo sada Kina, posebno u pogledu otisaka dinosaurusa, prolazi kroz fosilnu renesansu. Otkriva se mnogo novih i uzbudljivih mesta“, rekao je Skot Persons, paleontolog na koledžu u Čarlstonu. Radio je sa kineskim naučnicima koji su došli do ovog otkrića, iako nije bio uključen u ovo konkretno otkriće.

3D štampači su korišćeni da bi se potvrdilo da otisci stopala pripadaju dinosaurusima.

„Moram da kažem da nikada nisam išao u restoran da bih otkrio tragove dinosaurusa“, ​​rekao je Persons.

Blek je rekao da bi ova vrsta susreta mogla da bude podsetnik da su ostaci fosila još uvek svuda oko nas.

„Čak i ponekad kada idem u šetnju oko Solt Lejk Sitija, mnogi trotoari koje imamo tamo su napravljeni od ranog jurskog peščara. I još nisam video dinosaurusa unutra, ali videćete napravljene male tragove od protosisara i škorpiona i pauka koji su puzali po ovim peščanim dinama. Dakle, zaista postoji čitava vrsta urbane paleontologije.“

Iako fosilni otisci možda ne izgledaju tako dramatični kao pronalaženje kostiju, oni omogućavaju paleontolozima da jedinstveno sagledaju kako su živeli dinosaurusi.

„Tragovi su fosilizovano ponašanje. To je kretanje žive životinje. I obično su tragovi neki od jedinih dokaza koje imamo o društvenom ponašanju dinosaurusa“, rekao je Blek.

Blek je dodao da su sauropodi morali stalno da jedu da bi održali svoju veličinu – tako da je njihovo ponašanje u ovom slučaju možda uključivalo žvakanje kroz njihov bujni, zeleni svet.