Naučnici otkrili prvi fosilizirani trag zmije na južnoj obali Kejpa u Južnoj Africi

Na južnoj obali Kejpa u Južnoj Africi, naučnici su nedavno otkrili prvi fosilizirani trag zmije ikada zabeležen u svetu. Ovaj izuzetan pronalazak datira iz pleistocena, tačnije iz perioda između 93.000 i 83.000 godina pre naše ere i gotovo je sigurno napravljen od strane pufne guje, poznate po svojoj toksičnoj prirodi i razornoj moći njenog otrova. Fosilizirani trag zmije zabeležen je na površini labave ploče, koja se svakodnevno pomera zbog plime i oseke, čineći ovo otkriće posebno izazovnim.

Zanimljivo je da su istraživači takođe identifikovali tragove dugorogog bivola, izumrle vrste, na istoj površini dugačkoj 3 metra i širokoj 2,6 metara. Ovaj bivol je prošao teren nakon što ga je guja već ostavila svojim tragom, što je pružilo dodatne uvide u praistorijski ekosistem ovog regiona.

Otkriće ovog fosiliziranog traga zmije, nazvanog Anguinichnus linearis, predstavlja globalni prelom u razumevanju praistorijskih tragova. Do sada, nije postojao nijedan zabeležen fosilni trag zmije, što je postavljalo pitanje razloga za odsustvo takvih tragova u fosilnom zapisu. Ovo otkriće otvara nova vrata za dalja istraživanja i pomaže u razumevanju evolucije zmija i njihovog staništa u pleistocenu, nudeći dragocen uvid u praistorijski svet južne obale Kejpa.

Naučnici su već identifikovali više od 350 tragova različitih kičmenjaka, sisavaca, ptica i gmizavaca u ovom regionu, većinom na površinama dina. Sada će ovo novo otkriće poslužiti kao podsticaj za identifikaciju drugih fosiliziranih tragova zmija iz celog sveta iz starijih naslaga, doprinoseći tako popunjavanju značajnih praznina u globalnom fosilnom zapisu tragova i obogaćujući naše razumevanje evolucije ovih fascinantnih gmizavaca.