Loša zaštita od gripa i respiratornih virusa doprinosi katastrofalnom zatajenju pluća nakon infekcije virusom sličnim morbili

Infekcija virusom sličnim morbili izaziva katastrofalno zatajenje pluća kod tvorova koji su prethodno bili zaraženi virusom gripa ili respiratornim sincicijskim virusom, prema studiji istraživača iz Centra za translaciona antivirusna istraživanja na Univerzitetu Džordžija.

U studiji objavljenoj u Nature Communications, istraživači su proučavali tvorove zaražene uobičajenim respiratornim virusom kao što je respiratorni sincicijalni virus ili virus gripa, što dovodi do bolesti sličnih gripu kod životinja. Mesec dana nakon potpunog oporavka, životinje su dobile nesmrtonosni soj virusa pseće kuge (CDV), koji je usko povezan sa virusom morbila kod ljudi i izaziva bolest sličnu morbilama kod tvorova. Dve nedelje kasnije, životinje su razvile smrtonosnu upalu pluća.

„Akutna insuficijencija pluća nakon uzastopne infekcije sa dva nesmrtonosna respiratorna virusa bila je bez presedana“, rekao je Richard Plemper, stariji autor studije, profesor Regents na Državnom institutu za biomedicinske nauke Džordžije i direktor Centra za translaciona antivirusna istraživanja. „Otkrili smo da ove životinje nisu podlegle virusnoj infekciji, već bakterijskoj pneumoniji jer su postale nesposobne da spreče invaziju pluća komenzalnih bakterija.

Skrining za razlike u ekspresiji gena između životinja koje su bile zaražene virusom gripa ili ne, studija je otkrila da infekcija pseće kuge rezultira ekspresijom grupe zaštitnih proteina domaćina u plućima koji se nazivaju trolisni faktori.

„Kada su se životinje oporavile od gripa, faktori trolista nisu bili pojačani, ostavljajući životinje nezaštićene od normalno bezopasnih bakterija“, rekao je Robert Koks, docent u Centru za translaciona antivirusna istraživanja i prvi autor studije. „Obično bi se ove životinje oporavile, ali kada su bile izložene CDV-u, ovo smanjenje nivoa zaštitnih proteina domaćina rezultiralo je razvojem teške bakterijske pneumonije.“

Koristeći eksperimentalni antivirusni lek, GHP-88309, koji je Plemper razvio u nedavnom radu, uspeli su da spreče smrtonosnu bakterijsku pneumoniju čak i kada je lečenje započeto veoma kasno nakon infekcije CDV-om.

„Trenutno ne znamo da li virus morbila izaziva pojačanu bolest nakon nepovezanih ranijih virusnih infekcija, ali to u velikoj meri doprinosi zabrinutosti u vezi sa ponovnim pojavom morbila koje smo videli poslednjih godina širom sveta“, rekao je Plemper. „Bobile su često praćene bakterijskom upalom srednjeg uha ili bakterijskom pneumonijom. Virusna istorija bolesti deteta može biti nedovoljno cenjeni faktor rizika za razvoj ovih sekundarnih posledica.“

„Pored otkrića da prethodne infekcije mogu igrati kritičnu ulogu u ozbiljnosti bolesti, bili smo u mogućnosti da eksperimentalno identifikujemo prozor mogućnosti za lečenje ovih virusnih infekcija i sprečimo dugotrajnu imunosupresiju povezanu sa bolešću nalik na boginje“, rekao je Koks. .

Istraživači su pokazali korist od tretmana sa GHP-88309 tokom više od sedam dana nakon što se zatvorio prozor za terapijsku vakcinaciju, „što uvodi novu dodatnu opciju za ublažavanje teških komplikacija bolesti slične morbili“, rekao je Plemper.