Otkriven nevidljivi mesec koji održava prstenje oko asteroida Chariklo

Naučnici su otkrili da par paučinastih prstenova koji kruže oko asteroida Chariklo, nalik asteroidu koji se nalazi u hladnim krajevima svemira pored Jupitera, verovatno čuva mali, nevidljivi mesec, što ukazuje na to da tajni životi malih planeta mogu biti još složeniji i fascinantniji nego što smo dosad mislili.

Chariklo, asteroid prečnika samo 250 kilometara, jedini je poznati kentaur ili asteroid sa prstenovima, a sada se otkriva da ima ne samo jedan, već dva prstena.

Astronom Amanda Sickafoose sa Instituta za planetarne nauke i njen kolega Mark Luis sa Univerziteta Triniti sproveli su seriju simulacija i otkrili da jedan mali mesec prečnika samo 1 kilometar može da održava prstenje oko Charikla, oblikujući ih i održavajući razmak između njih na sličan način kao Saturnovi pastirski meseci.

Prstenovi oko malih planeta tek nedavno su otkriveni, a trenutno je poznat samo mali broj takvih sistema. Dok je mehanizam formiranja prstena oko malih objekata još uvek nedovoljno shvaćen, ovo otkriće pruža novo svetlo na njihovu prirodu i moguće mehanizme održavanja.

Ova otkrića otvaraju nova pitanja o formiranju i evoluciji prstenja oko malih tela u Sunčevom sistemu. Iako direktno posmatranje takvog meseca trenutno nije moguće zbog udaljenosti i veličine Charikla, dalja istraživanja ovog fascinantnog objekta mogla bi nam pomoći da razumemo složene procese koji oblikuju naš solarni sistem.