Stvaranje najveće, najsveobuhvatnije slike neuronskih veza do sada

Okrenite prekidač na zidu i on uključuje svetlo preko sobe kroz jednostavno kolo. Sada dodajte 140.000 drugih prekidača i pokušajte da otkrijete koji od njih kontroliše svetlo. To je slično izazovu koji je preuzeo međunarodni konzorcijum istraživača koji su radili na mapiranju svih veza u mozgu odrasle voćne mušice. Mapa, poznata kao konektom, će pomoći u razumevanju unutrašnjeg funkcionisanja mozga i načina na koji kontroliše ponašanje i već podstiče nove eksperimente i modele.

Voćne mušice mogu biti veoma male, ali mapiranje njihovog mozga nije lak zadatak. Postoji oko 140.000 neurona i preko 8.000 tipova ćelija identifikovanih u nedavno objavljenom konektomu. Istraživački tim je koristio automatizaciju i veštačku inteligenciju da spoji veze iz podataka napravljenih pomoću elektronske mikroskopije. Ovaj konektom je najveći stvoren do danas, a neki od istih istraživača su prethodno objavili mapu mozga larve voćne mušice koji je u to vreme bio najveći stvoreni konektom.

Novo istraživanje, objavljeno kao deo paketa srodnih članaka u Nature, koautor je konzorcijum FliVire, koji je okupio stotine naučnika iz celog sveta da sarađuju na povezivanju neuronskog ožičenja sa funkcijom mozga. Deo konzorcijuma uključivao je članove međunarodne mreže NSF NeuroNek Omogućavanje identifikacije i uticaja sinaptičke težine u funkcionalnim mrežama.

„NeuroNek je okupio istraživače iz različitih disciplina i kontinenata, povezujući ih sa pristupom inovativnim alatima i resursima, i pružajući konceptualne osnove kako bi mogli da postavljaju pitanja o tome kako mozak funkcioniše u različitim vrstama i otkriju opšte principe“, rekla je Edda Thiels, programski direktor u NSF Direktoratu za biološke nauke.

„Ovi veliki timovi su bili ključna komponenta programa i pomogli su da se odgovori na velike izazove u neuronauci i društvu.“