Tat-heat šok protein 10 poboljšava fenotipove povezane sa starenjem u hipokampusu

Novi istraživački rad pod nazivom „Tat-heat shock protein 10 poboljšava fenotipove vezane za starenje olakšavajući plastičnost neurona i smanjujući gene povezane sa starenjem u hipokampusu“, objavljen je u časopisu Starenje.

U ovoj novoj studiji, istraživači sa Nacionalnog univerziteta u Seulu, Nacionalnog univerziteta Chungnam, Nacionalnog univerziteta Gangneung-Vonju, Univerziteta Halim i Univerziteta Konkuk istraživali su efekte proteina toplotnog šoka 10 (HSP10) na funkciju pamćenja, neurogenezu hipokampusa i druge srodne gene. /proteini kod odraslih i starijih miševa.

„U ovoj studiji smo istraživali efekte HSP10 na funkciju hipokampusa i kod odraslih i kod starijih miševa“, pišu istraživači.

Da bi se protein HSP10 premestio u hipokampus, sintetisan je Tat-HSP10 fuzioni protein, a Tat-HSP10, a ne HSP10, uspešno je isporučen u hipokampus na osnovu imunohistohemije i vestern blotinga. Tat-HSP10 (0,5 ili 2,0 mg/kg) ili HSP10 (kontrolni protein, 2,0 mg/kg) davani su dnevno miševima starim 3 i 21 mesec tokom 3 meseca, i primećeno je da je tvorac starenja P16 značajno povećan u starosti miševi i tretman sa Tat-HSP10 značajno su smanjili ekspresiju P16 u hipokampusu starijih miševa.

U novim testovima prepoznavanja objekata i Morrisovog vodenog lavirinta, ostareli miševi su pokazali smanjenje istraživačkih preferencija, vremena istraživanja, pomeranja udaljenosti, broja kontakata sa objektima i kašnjenja u bekstvu u poređenju sa odraslim miševima.

Tretman sa Tat-HSP10 značajno je poboljšao istraživačke preferencije, broj kontakta sa objektom i vreme provedeno u plivanju u ciljnom kvadrantu kod starijih miševa, ali ne i kod odraslih. Primena Tat-HSP10 povećala je broj proliferirajućih ćelija i diferenciranih neuroblasta u zupčastom girusu odraslih i starijih miševa u poređenju sa kontrolama, što je određeno imunohistohemijskim bojenjem za Ki67 i dvostruki kortin, respektivno.

Pored toga, tretman Tat-HSP10 značajno je ublažio smanjenje nivoa sirtuina 1 mRNA, N-metil-D-aspartat receptora 1 i nivoa proteina postsinaptičke gustine 95 u hipokampusu ostarelih miševa. Nasuprot tome, tretman Tat-HSP10 značajno je povećao nivoe proteina sirtuina 3 u hipokampusu odraslih i starijih miševa. Ovo sugeriše da Tat-HSP10 potencijalno može smanjiti fenotipove starenja povezane sa hipokampusom.

„Naši rezultati sugerišu da tretman Tat-HSP10 olakšava funkciju mitohondrija, a dodatak Tat-HSP10 poboljšava fenotipove starenja u hipokampusu miša“, zaključuju autori.