Ekstracelularne RNK usmeravaju bela krvna zrnca ka mestima upale, otkriva studija Jejla

Naučnici sa Univerziteta Jejl otkrili su da ekstracelularne ribonukleinske kiseline (RNK) igraju ključnu ulogu u usmeravanju belih krvnih zrnaca, poznatih kao neutrofili, ka mestima upale. Studija je rasvetlila ulogu ovih ekstracelularnih RNK, koje se nalaze izvan ćelija, u imunološkom odgovoru organizma. Neutrofili, prva linija odbrane protiv infekcija ili povreda, ne mogu stići do svojih odredišta bez prisustva ovih RNK na površini ćelija.

Istraživači su identifikovali da ekstracelularne RNK, koje se razlikuju od onih unutar ćelija po prisustvu šećera u strukturi (glikana), omogućavaju neutrofilima da reaguju na infekcije i migriraju iz krvotoka kroz obloge krvnih sudova. Eliminisanje ovih glikoRNK rezultiralo je time da neutrofili nisu mogli efikasno reagovati na infekcije.

Profesor Jun Lu sa Univerziteta Jejl istakao je da ovi rezultati ukazuju na početak potpuno novog polja proučavanja, jer se do sada uloga ekstracelularnih RNK nije dovoljno razumela. Osim usmeravanja belih krvnih zrnaca, istraživači veruju da ove RNK možda obavljaju i druge, još nejasne funkcije u organizmu.

Studija je sprovedena kroz eksperimente na miševima, a istraživači su naglasili potrebu za daljim istraživanjima kako bi se potpuno razumela uloga ekstracelularnih RNK u funkciji ljudskog imunološkog sistema. Postavlja se pitanje da li bi manipulisanje ovim RNK moglo poboljšati funkciju imunološkog sistema u borbi protiv infekcija ili autoimunih poremećaja.

Glavni autori studije su Ningning Zhang i Venven Tang, a istraživanje je objavljeno u časopisu Cell. Ova saznanja mogla bi otvoriti nova vrata u razumevanju i potencijalnom tretmanu imunoloških poremećaja.