Studija otkriva uticaj veštačkih zaslađivača na životnu sredinu

Nesposobnost ljudskog tela da razgradi sukralozu, veštački zaslađivač koji se nalazi u mnogim proizvodima hrane i pića bez kalorija, dobro je utvrđena naučnim istraživanjima. Jedinjenje je toliko stabilno da izbegava obradu otpadnih voda i nalazi se u vodi za piće i vodenom okruženju.

„Ne možemo da razgradimo sukralozu, a ni mnogi mikroorganizmi ne mogu da je razgrade, jer je to zaista čvrst molekul koji se ne razgrađuje lako. Tako da postoji mnogo pitanja o tome kako utiče na životnu sredinu i da li je to nešto što bi moglo da utiče na naše mikrobne zajednice“, rekla je Trejsi Šafer, pomoćnica istraživača za Laboratoriju Vitni na Univerzitetu Florida za morsku bionauku i odeljenje za nauku o tlu, vodi i ekosistemima, deo UF-ovog Instituta za hranu i poljoprivredne nauke.

Šafer je koautor nedavno objavljene studije koja pokazuje kako sukraloza utiče na ponašanje cijanobakterija – vodene fotosintetske bakterije – i dijatomeja, mikroskopskih algi koje čine više od 30% primarne proizvodnje hrane u lancu ishrane u moru. Rad je objavljen u časopisu Monitoring i procena životne sredine.

Istraživači su prikupili tlo i vodu sa slatkovodne lokacije i bočate vode u Marinelandu, Florida. Vrativši se u svoju laboratoriju Sent Avgustin, izložili su uzorke različitim koncentracijama sukraloze i izmerili fotosintezu i mikrobno disanje u dve odvojene vremenske studije: svakih četiri do šest sati tokom jednog dana i svaka 24 sata tokom pet dana.

U poređenju sa kontrolnom grupom, koncentracija slatkovodnih cijanobakterija se povećala kada su uzorci bili izloženi sukralozi, ali je koncentracija bočatih cijanobakterija porasla, a zatim se srušila kada su dozirani.

„Postoji potencijal da bi slatkovodne zajednice mogle da pomešaju sukralozu sa hranljivim materijama, za šećer koji mogu da koriste kao hranu“, rekla je Amelija Vestmorlend, vodeći autor studije i naučni istraživač koja je radila na projektu dok je završavala osnovne studije. u hemiji.

I slatkovodne i bočate dijatomeje izložene sukralozi su pokazale ukupan trend smanjenja populacije u poređenju sa kontrolnom grupom. Međutim, razlika između doziranih uzoraka i kontrolne grupe bila je najdublja u eksperimentima sa slatkom vodom.

Sposobnost sukraloze da poveća i smanji populaciju mikrobne zajednice mogla bi potencijalno da ugrozi prirodno uravnotežen ekosistem, rekao je Vestmorlend.

„Ekstremni primeri kako bi se ovo moglo odigrati su da bi zajednica dijatomeja mogla nestati, a druga krajnost je da bi ova zajednica mogla u potpunosti da pretekne sve ostalo“, rekla je ona.

I Šafer i Vestmorlend su rekli da je potrebno više istraživanja da bi se u potpunosti razumela sukraloza i njen uticaj na vodeno okruženje.

„Mislim da je ova studija bila dobar prvi korak u početku razmatranja kako bi sukraloza mogla da utiče na naše vodene zajednice, i nadamo se da će podstaći više istraživanja“, rekao je Šafer.