Studija otkriva odnos mikrobioma creva na razvoj i funkciju mozga dece

Novi dokazi impliciraju mikrobiom creva u kognitivne ishode i neurorazvojne poremećaje, ali uticaj mikrobnog metabolizma creva na tipičan neurorazvoj nije detaljno istražen. Istraživači sa Velsli koledža, u saradnji sa drugim institucijama, pokazali su da su razlike u mikrobiomu creva povezane sa ukupnom kognitivnom funkcijom i strukturom mozga kod zdrave dece.

Ova studija—objavljena 22. decembra u Science Advances—deo je programa Environmental Influences on Child Health Outcome (ECHO). Ova studija istražuje ovaj odnos kod 381 zdrave dece, koja su deo grupe RESONANCE u Providensu, Roud Ajlend, nudeći nove uvide u razvoj ranog detinjstva.

Istraživanje otkriva vezu između mikrobioma creva i kognitivne funkcije kod dece. Specifične vrste crevnih mikroba, kao što su Alistipes obesi i Blautia veklerae, povezane su sa višim kognitivnim funkcijama. Suprotno tome, vrste kao što je Ruminococcus gnavus su češće kod dece sa nižim kognitivnim rezultatima. Studija naglašava ulogu mikrobnih gena, posebno onih koji su uključeni u metabolizam neuroaktivnih jedinjenja poput kratkolančanih masnih kiselina, u uticaju na kognitivne sposobnosti.

Napredni modeli mašinskog učenja pokazali su sposobnost mikrobnih profila creva da predvide varijacije u strukturi mozga i kognitivnim performansama, naglašavajući potencijal za rano otkrivanje i strategije intervencije u neurorazvoju. Ova studija predstavlja važan prvi korak u razumevanju odnosa između bioma creva i kognitivne funkcije kod dece.

Dopisni autor Vanja Klepac-Ceraj napominje: „Ovo istraživanje na jednoj kohorti nudi uzbudljive hipoteze koje sada želimo da testiramo u dodatnim postavkama.

Ovo istraživanje je prvo koje ispituje osovinu creva-mozak-mikrobiom u normalnom neurokognitivnom razvoju kod zdrave dece. Integracija multivarijabilnih linearnih i modela mašinskog učenja za analizu složenog odnosa između profila crevnog mikrobioma i neurorazvoja je inovativna. Ovi modeli ne samo da su uspostavili povezanost mikrobiote creva sa kognitivnom funkcijom, već su takođe predvideli buduće kognitivne performanse zasnovane na mikrobnim profilima u ranom životu.

Nalazi otvaraju put za razvoj biomarkera za neurokogniciju i razvoj mozga. Ovo istraživanje bi moglo dovesti do ranog otkrivanja razvojnih problema i intervencija, potencijalno ublažavajući dugoročne kognitivne izazove. Ističe važnost zdravlja creva u ranom detinjstvu, sugerišući da roditelji i zdravstveni radnici razmišljaju o ishrani i načinu života. Štaviše, ova studija označava prvi korak u formulisanju hipoteza koje se mogu testirati eksperimentalno i na životinjskim modelima.