Studija otkriva da cirkadijalni sat reguliše regeneraciju i popravku aksona

Naučnici sa Odeljenja za nauke o mozgu otkrili su da cirkadijalni sat reguliše regeneraciju i popravku aksona.

Autori su otkrili da DRG senzorni neuroni imaju endogeni molekularni sat koji optimizuje regeneraciju aksona u mišjem modelu povrede išijadičnog nerva. Istraživači su takođe pokazali da se regeneracija aksona može promovisati korišćenjem hronoaktivnih lekova, kao što je litijum, koji se trenutno koristi u klinikama za lečenje neuroloških poremećaja.

Ovi nalazi otvaraju put za upotrebu terapija povezanih sa satom i vremensku neurorehabilitaciju za osobe sa povredama perifernog nervnog sistema (PNS).

Dr Frančesko De Virgilijes, Univerzitet u Ženevi i počasni istraživač-saradnik u Odeljenju za nauke o mozgu, rekao je: „Naša studija pokazuje da cirkadijalni sat reguliše regeneraciju aksona, a mi smo bili u mogućnosti da iskoristimo ovaj mehanizam prenamenom litijuma, hronoaktivnog leka koristi se za neurološke poremećaje, za promociju regeneracije. Važno je da naši nalazi iznesu koncept vremenski ograničenih terapija i neurorehabilitacije za poboljšanje popravke nerava.“