Studija o dokazu koncepta koristi rendgenske zrake za ciljanje modelnih asteroida u vakuumu

Rendgenski puls može biti u stanju da ispari površinu asteroida i promeni njegovu putanju, prema dokumentu o dokazu koncepta objavljenom u časopisu Prirodna fizika. Laboratorijski eksperiment koji oponaša skretanje modela asteroida koristeći ovu tehniku sugeriše da bi se ova tehnologija potencijalno mogla koristiti za buduće misije planetarne odbrane.

Komete i asteroidi mogu predstavljati pretnju našoj planeti ako se njihove putanje približe Zemlji. Kao što je nedavno pokazala NASA-ina misija Double Asteroid Redirection Test (DART), svemirska letelica može da se koristi da pogodi i promeni putanju asteroida.

Međutim, ovaj pristup fizičkom uticaju zahteva dovoljno vremena i pripreme i generalno je skup. U alternativnom pristupu, rendgenski zraci iz nuklearne eksplozije mogu se koristiti za brzo zagrevanje površine ciljanog objekta, uzrokujući da ona ispari i promeni smer kretanja.

Nejtan Mur i njegove kolege testirali su kako da oponašaju efekat nuklearnog uređaja koji udara na asteroid u laboratorijskim eksperimentima. Koristili su rendgenske zrake da ciljaju dva maketa asteroida širine 12 milimetara u vakuumu – jedan uzorak se sastojao od kvarca, dok je drugi napravljen od fuzionisanog silicijum dioksida.

U oba eksperimenta, Mur i kolege su primetili rendgenske impulse koji zagrevaju površinu analoga asteroida, što je rezultiralo parom koja je generisala preneti zamah na mete kvarca i silicijum dioksida i generisala brzine od oko 69,5 metara u sekundi i 70,3 metara po drugo, respektivno.

Istraživači su zatim koristili ova merenja da sprovedu numeričke simulacije o tome kako ovaj metod skretanja asteroida može da se poveća i sugerišu da se objekti blizu Zemlje prečnika oko 4 kilometra mogu skrenuti strategijom nuklearnog udarca.

Autori sugerišu da bi budući eksperimenti mogli da istražuju druge ciljne materijale i strukture i testiraju različite rendgenske impulse, pošto je para koju stvaraju rendgenski impulsi zavisna od hemijskog sastava asteroida.