Student otkriva 200 miliona godina starog letećeg reptila u Somersetu

Klizači krilati reptili bili su među drevnim krokodilskim stanovnicima brda Mendip u Somersetu, otkrili su istraživači sa Univerziteta u Bristolu.

Kuehneosaurusi su izgledali kao gušteri, ali su bili bliže srodnici sa precima krokodila i dinosaurusa. Bile su to male životinje koje su uredno stajale na dlanu, a postojale su dve vrste, jedna sa širokim krilima, druga sa kraćim krilima, napravljenim od sloja kože nategnutog preko njihovih izduženih bočnih rebara, što im je omogućavalo da zalete. od drveta do drveta.

Poput modernog letećeg guštera Draka iz jugoistočne Azije, oni su najverovatnije lutali po zemlji i penjali se na drveće u potrazi za plenom insekata. Kada bi se uplašili, ili ako bi primetili ukusnog insekta kako proleteo, mogli bi da se polete u vazduh i bezbedno slete 10 metara dalje.

Ovo otkriće je napravio student Masters Univerziteta u Bristolu Majk Kotorn, istražujući brojne fosile reptila iz kamenoloma krečnjaka, koji su formirali najveće suptropsko ostrvo u to vreme, nazvano Mendip Paleo-ostrvo.

Studija, objavljena u Proceedings of the Geologists’ Association, takođe beleži prisustvo gmizavaca sa složenim zubima, trilofosaurusa Variodensa i vodenog pahistrofeja koji je verovatno živeo pomalo kao vidra modernog doba koja je verovatno jela škampe i malu ribu.

Životinje su ili pale ili su im kosti isprane u pećine i pukotine u krečnjaku.

„Sve zveri su bile male“, rekao je Majk. „Nadao sam se da ću pronaći neke kosti dinosaurusa, ili čak njihove izolovane zube, ali u stvari sam našao sve drugo osim dinosaurusa.

„Kolekcije koje sam proučavao napravljene su 1940-ih i 1950-ih kada su kamenolomi još bili aktivni, a paleontolozi su mogli da posete i vide sveža lica stena i razgovaraju sa kamenolomima.

Profesor Mike Benton Bristol School of Earth Sciences objasnio je: „Bilo je potrebno mnogo rada na identifikaciji fosilnih kostiju, od kojih je većina bila odvojena, a ne u skeletu.

„Međutim, imamo mnogo uporednog materijala, a Mike Cavthorne je mogao da uporedi izolovane vilice i druge kosti sa potpunijim primercima sa drugih lokacija u okolini Bristola.

„On je pokazao da je ostrvo Mendip Paleo, koje se prostiralo od Froma na istoku do Veston-super-Mare na zapadu, dugačko skoro 30 km, bilo dom raznovrsnih malih gmizavaca koji se hrane biljkama i insektima.

„Nije pronašao nijednu kosti dinosaurusa, ali je verovatno da su bile tamo jer smo pronašli kosti dinosaurusa na drugim lokacijama iste geološke starosti oko Bristola.“

Područje oko Bristola pre 200 miliona godina u kasnom trijasu bilo je arhipelag malih ostrva smeštenih u toplom suptropskom moru.

Dr Dejvid Vajtsajd iz Bristola je dodao: „Kosti su prikupili neki veliki pronalazači fosila tokom 1940-ih i 1950-ih, uključujući Toma Fraja, kolekcionara amatera koji je radio za Univerzitet u Bristolu i koji je uglavnom vozio bicikl do kamenoloma i vraćao se natovaren teškim vrećama kamenja.

„Drugi kolekcionari bili su daroviti istraživači Valter Kuhne, Nemac koji je bio zatvoren u Velikoj Britaniji u Drugom svetskom ratu, i Pamela L. Robinson sa Univerzitetskog koledža u Londonu. Svoje primerke su dali Prirodnjačkom muzeju u Londonu i Geološkim zbirkama. Univerziteta u Bristolu“.