Stotine asteroidnih meseca vrebaju u Sunčevom sistemu

Nedavno su astronomi saopštili o otkriću više asteroidnih meseci u našem solarnom sistemu, zahvaljujući podacima prikupljenim tokom Gaia misije. Ova misija, koja se bavi mapiranjem zvezda u Mlečnom putu, pokazala se uspešnom i u otkrivanju ovih dosad nepoznatih objekata.

Kada se analiziraju podaci iz trećeg izdanja Gaia misije, očekuje se da će dodati 352 binarna asteroida već poznatoj listi, gotovo je udvostručujući. Ova otkrića su rezultat detaljnih posmatranja asteroida u našem solarnom sistemu, pružajući nam uvid u binarne sisteme koji ih okružuju.

Astrometrijska istraživanja su otkrila ove potencijalne mesece oko preko 350 asteroida, što ih čini deo binarnih sistema. Ovo je važno otkriće, s obzirom na to da su asteroidni meseci do sada bili manje istraženi deo astronomije.

Osim otkrića samih meseca, Gaia je omogućila i bolje razumevanje položaja asteroida u svemiru. Precizna merenja položaja i kretanja više od 150.000 asteroida su otkrila da ovi objekti nisu sami u svemiru, već imaju pratioce koji utiču na njihovo ponašanje.

Pored toga, Gaia je omogućila i analizu sastava površine asteroida putem spektroskopije, pružajući nam uvid u hemijski sastav ovih tela. Očekuje se da će buduća merenja tokom narednih godina dodatno produbiti naše znanje o asteroidima i njihovim mesecima.

Asteroidi predstavljaju važan deo Sunčevog sistema, pružajući nam informacije o uslovima u kojima su se formirali planeti i Sunce. Kao takvi, oni su ključni za razumevanje evolucije našeg sistema i distribucije materijala u njemu.

Nadamo se da će dalja istraživanja asteroida, kako binarnih tako i pojedinačnih, koristiti podatke prikupljene tokom Gaia misije kako bismo bolje razumeli ove fascinantne objekte.