Nove studije otkrivaju molekularne mehanizme smrtonosnog antraks toksina

Naučnici su otkrili nove molekularne mehanizme smrtonosnog toksina Bacillus anthracis (LT), koji je ključni faktor u razvoju antraksa. Toksin ima direktni uticaj na mijeloidne ćelije, doprinoseći širenju bakterija i izazivajući disfunkciju kardiovaskularnog sistema. Interakcija između LT i faktora nekroze tumora-α (TNF-α) od suštinskog je značaja u patogenezi bolesti.

Studija je pokazala da kombinacija TNF-α i LT dovodi do smrti crevnih epitelnih ćelija (IECs) umesto hematopoetskih ćelija, što ima ključnu ulogu u smrtonosnim ishodima. Aktivacija puteva nekroptoze i apoptoze u IECs doprinosi oštećenju creva i smrtonosnom ishodu. Inhibicija signalizacije protein kinaze p38α mitogenom (MAPK) od strane LT dodatno pogoršava oštećenje creva i smrtonosni ishod.

Ovi nalazi ukazuju na potrebu za intervencijama koje bi ciljale specifične molekularne puteve kako bi se sprečila smrtonosna posledica antraksa. Očekuje se da će dalje istraživanje omogućiti razvoj efikasnih terapeutskih pristupa za lečenje ove ozbiljne bolesti.