Slušajte jezivi ‘zvuk’ iz crne rupe koji je snimila NASA

NASA je nedavno objavila impresivan audio snimak zvučnih talasa koji proizilaze iz supermasivne crne rupe udaljene 250 miliona svetlosnih godina. Ovaj fenomen se dešava u centru Persejevog jata galaksija, gde akustični talasi transponovani za 57 i 58 oktava postaju čujni za ljudski sluh. Snimak, objavljen 2022. godine, predstavlja nezemaljsko zavijanje koje zvuči sablasno i pomalo ljutito.

Ova sonifikacija omogućava nam da čujemo zvuke koji se šire kroz ogromne količine gasa oko supermasivne crne rupe, što je otkriće koje potiče još iz 2003. godine. Zvukovi se transponuju i dodaju note otkrivene iz crne rupe, pružajući nam uvid u to kako bi zvukovi iz svemira zvučali dok putuju kroz međugalaktički prostor.

Zvučni talasi se emituju iz supermasivne crne rupe u centru Persejevog klastera, šireći se u svim pravcima sa visinom tona od 144 kvadriliona do 288 kvadriliona puta većom od njihove prvobitne frekvencije. Ovi talasi nisu samo naučna radoznalost, već imaju važnu ulogu u zagrevanju medijuma unutar klastera, što može uticati na formiranje zvezda tokom evolucije jata galaksija.

Rendgenska opservatorija Chandra omogućila je detekciju zvučnih talasa i projekat sonifikacije, pružajući nam uvid u kosmičke fenomene na nov način. Pored toga, supermasivna crna rupa M87* takođe je prošla kroz proces sonifikacije, omogućavajući nam da čujemo zvukove mlaza materijala koji se lansira iz svemira neposredno izvan crne rupe.

Pretvaranje vizuelnih podataka u zvuk može biti revolucionaran način doživljavanja kosmičkih pojava, a istovremeno pružiti nove uvide i otkrića o Univerzumu koji nas okružuje. Ova tehnika može otkriti skrivene detalje i omogućiti nam da bolje razumemo misterije i ogromnost svemira.