Skrivena veza između neželjenih reakcija na lekove i poremećaja autističnog spektra

Istraživački tim predvođen profesorom Minsik Kimom sa Odeljenja za novu biologiju na DGIST-u identifikovao je faktore životne sredine koji utiču na mehanizam nastanka poremećaja spektra autizma kroz zajedničku studiju sprovedenu zajedno sa istraživačkim timovima koje je predvodio profesor Iongsuk Lee sa Nacionalnog univerziteta u Seulu, prof. Juniong An na Univerzitetu Koreje i Chanieong Shin na Univerzitetu Konkuk.

Poremećaj autističnog spektra je neurorazvojni poremećaj koji se obično javlja u ranom detinjstvu, u kojem su obrasci ponašanja, interesovanja i opseg aktivnosti ograničeni i ponavljani zbog nemogućnosti obavljanja normalnih društvenih komunikacija i interakcija. Prema određenim studijama, 1 od svakih 50 do 60 dece ima poremećaj spektra, što ih čini prilično čestim.

Poznato je da je poremećaj autističnog spektra uzrokovan genetskim faktorima, kao i raznim faktorima okoline, kao što su teška infekcija ili izloženost određenim vrstama lekova tokom trudnoće.

U međuvremenu, prethodna studija koju je sproveo istraživački tim profesora Chan-ieong Shina sa Univerziteta Konkuk otkrila je da valproat može biti potencijalno povezan sa poremećajem autističnog spektra jer može uticati na razvoj mozga fetusa kada se koristi tokom trudnoće. Međutim, razvoj terapeutskih lekova suočio se sa izazovima zbog nedostatka istraživanja o molekularnoj meti.

Tako je istraživački tim profesora Minsik Kima izvršio multi-omičku analizu sa istraživačkim timom profesora Ahna na Univerzitetu Koreja koristeći model miša tretiran valproatom koji je razvio istraživački tim profesora Šina. Rezultati su pokazali da se ekspresija gena Rnf146, za koji je poznato da utiče na poremećaj autističnog spektra, povećana u prefrontalnom režnju modela miša sa autizmom zbog neželjene reakcije na valproat.

Štaviše, autistični obrasci ponašanja su primećeni korišćenjem modela ekspresije gena Rnf146 u zajedničkim naporima sa istraživačkim timom profesora Lija na Medicinskom koledžu Nacionalnog univerziteta u Seulu. Otkriveno je da je ravnoteža između ekscitatornih i inhibitornih neurotransmitera poremećena u prednjem režnju mišjeg modela.

Profesor Li sa Nacionalnog univerziteta u Seulu je rekao: „Pošto se ovaj fenomen obično primećuje kod drugih autističnih modela, ovo istraživanje značajno doprinosi identifikaciji zajedničkog uzroka autizma.

Očekuje se da će nalazi ove studije pomoći daljem razumevanju mehanizma koji se odnosi na poremećaj autističnog spektra, pa čak i doprineti unapređenju metoda ranog otkrivanja i lečenja poremećaja iz autističnog spektra.

Profesor Kim je rekao: „Nastavićemo naše istraživanje o različitim modelima razvojnih poremećaja koristeći multi-omičnu analizu kroz zajedničke studije sa drugim institucijama i sprovesti sveobuhvatno istraživanje o modelnim organizmima kako bismo identifikovali osnovnu mrežu poremećaja iz autističnog spektra i otkrili ciljeve lečenja. “

Profesor Šin sa Univerziteta Konkuk je dodao: „Očekuje se da će rezultati istraživanja postati temelj budućih istraživanja o mogućnosti da zagađenje životne sredine izaziva autizam i srodnim mehanizmima.

Profesor Ahn sa Univerziteta Koreje je izjavio: „Očekuje se da će se tehnologija multi-omike široko koristiti u otkrivanju nove molekularne mreže u procesu razvoja mozga i pronalaženju kritičnih regulatornih gena različitih autističnih modela.

Nalazi su objavljeni u Eksperimentalna i molekularna medicina.