Razotkrivanje ćelijskih promena povezanih sa uzrastom u progresiji osteosarkoma

U studiji objavljenoj u časopisu Geni i bolesti, naučnici iz bolnice Union, medicinskog koledža Tongji i Univerziteta nauke i tehnologije Huazhong proučavaju molekularne zamršenosti osteosarkoma kod starijih osoba. Tim je istraživao stare ćelije, ćelije koje se više ne dele ili ne rastu, i njihov uticaj na progresiju tumora. U fokusu je stavljena metilmalonska kiselina (MMA), jedinjenje koje se nalazi u povišenim nivoima kod starijih osoba, za koje se zna da je povezano sa agresivnim karakteristikama raka.

Istraživanje tima imalo je za cilj da dešifruje uticaj MMA na osteosarkom, fokusirajući se na njegovu interakciju sa genom MAFB, za koji je primećeno da je veoma aktivan kod starijih uzoraka osteosarkoma. Nalazi su bili upečatljivi: povišeni nivoi MMA kod starijih povećali su sposobnost rasta ćelija osteosarkoma. Što je još važnije, istraživači su identifikovali pionirski molekularni put u kome su promene izazvane MMA u MAFB-NOTCH3 osi ubrzale progresiju osteosarkoma kroz aktivaciju PI3K-AKT puteva.

Kada je MAFB-NOTCH3 put inhibiran, tretmani osteosarkoma koji koriste AKT inhibitore postali su znatno efikasniji. Ovaj rad je naglasio značaj MAFB-a kao novog biomarkera povezanog sa uzrastom za osteosarkom, sugerišući inovativnu terapijsku kombinaciju koja cilja na MAFB-NOTCH3 osu i AKT inhibiciju.

Ovo istraživanje ne samo da premošćuje naš jaz u razumevanju izrazitog napredovanja osteosarkoma kod starijih pacijenata, već nosi i svetionik nade za poboljšanje efikasnosti lečenja za ovu starosnu grupu. Put ka efikasnijim, ciljanim tretmanima za starije pacijente sa osteosarkomom napravio je ključni korak napred.